Cauta RSS Feed Schimba judetul

Dezbatere citynews.ro: Romania protestelor. Incotro?

Eveniment 19 Mai 2010 - 12:12 - Vizualizari: 2343
Dezbatere citynews.ro: Romania protestelor. Incotro?

citynews.ro da startul unei noi dezbateri online. Astazi, la Bucuresti, circa 40.000 de protestatari s-au strans in Piata Victoriei ca sa ceara guvernantilor sa renunte la masurile de austeritate negociate cu FMI – printre care scaderea salariilor, a pensiilor si disponibilizarile. Puterea spune insa ca fara aceste interventii dure la nivel bugetar, Romania va intra in faliment!

 

Discutia pe care o lansam azi pe site-ul citynews.ro vizeaza pe de-o parte finalitatea protestelor de amploare derulate in capitala. Unde vor duce acestea? Pe de alta parte va intrebam cat de intemeiate sunt, in opinia voastra, masurile anuntate de Traian Basescu. Incotro se indreapta Romania si care ar fi solutiile pentru a aduce tara asta pe linia de plutire? Reamintim ca toate comentariile sunt la liber, dar ca ziarul nostru va cenzura acele mesaje care incalca limita bunului simt si care contin cuvinte obscene.

 

Cititi amanunte:

STIRE LIVE: Mitingul disperarii, in capitala Romaniei

IMNUL MANIFESTANTILOR: Un pinguin conduce Guvernul

 

citynews.ro

Responsabilitatea pentru continutul comentariilor nu apartine redactiei citynews.ro, ci utilizatorilor care le posteaza.
  • T | 20 May 2010 | 13:35
    dupa parerea mea statul ar trebuii sa se comporte ca un agent economic. statul ar trebuii sa fie un exemplu de urmat pentru orice agent economic. de ce? fiindca noi investim bani in stat ca statul sa aiba bani ca sa inbunatateasca conditia noastra umana. noi suntem investitorii care baga banii. venitul noastru din aceasta investitie nu este masurat in bani dar in buna stare, in drumuri circulabile, in siguranta, in educatie, in sanatate ... etc. dar daca statul merge falimentar atunci cu totii trebuie sa ne gandim cum am putea imbunatatii aceasta situatie. nu ar trebuii sa cerem demisia guvernului, sa protestam, dar ar trebuii sa le sustinem. bineinteles guvernul fiind compus din oameni mai poate sa greseasca, dar sa retinem ca noi le-am ales. ne reprezinta!
  • silviu | 20 May 2010 | 09:34
    vedeti dnu Marcu , se poate purta o discutie civilizata intre 2 sau mai multi oameni e ceva normal multumesc ca a-ti reusit sa intelegeti 2 cetateni ai acestei tari pacat ca nu a-ti reusit din prima , si eu as vrea sa fie altfel in tara asta dar se pare ca nu se poate
  • Pishta Cel Mare | 19 May 2010 | 20:01
    Raspuns: Nicaieri:( Sindromul Miorita e prea inradacinat in noi ca sa mai facem o schimbare
  • marcu | 19 May 2010 | 17:27
    am citit cu atentie tot ce ati scris si ma gandesc ca din punctul vostru de vedere aveti dreptate. imi cer scuze pentru faptul ca am facut pe cineva retardat sau tampit. nu aveam acest drept. in fond fiecare are dreptul la o parere pe care normal o emite prin prisma propriei personalitati. nimeni nu emite judecati de valoare. nimeni nu e perfect.
    este trist insa faptul ca din ce in ce mai multi considera ca a lucra ca salariat al statului este inutil, neprofitabil, ca esti puturos sau incompetent etc. (sunt convins ca aveti multe alte adjective). din pacate statul nu poate fi privit ca un agent economic- rolul lui este de a avea grija de cetatenii lui, de a le asigura securitatea, sanatatea , educatia, de a creea cadrul necesar dezvoltarii economice etc (sunt multe rolurile si implicarea statului, dar nu obtinerea profitului care este apanajul agentilor economici) daca incepem o discutie trebuie sa avem acest lucru in vedere.
    mai doresc sa spun ca marea parte a bugetarilor au venituri mici sau modeste. pentru curiosi important ar fi sa se publice toate grilele din legea unitara a salarizarii pentru a nu mai exista dubii si fabulatii pe aceasta tema
  • turtzu | 19 May 2010 | 17:04
    Ei v-ati gasit acuma sa luati in calcul maternitatea si paternitatea, pai sa va spun o gaselnita tipic romaneasca: daca madama nu lucreaza si ori nu o duce capu' ori e "puturoasa" de nu se mai poate, ce credeti ca face sotul iubitor? Isi ia concediu de paternitate ca doar e mai usor sa nu faca nimic sau sa munceasca la negru si sa primeasca si bani moca: Nu se dau bani pentru mamici si tatici decat in limita posibilitatilor bugetului tarii respective, de exemplu in Marea Britanie se dau 200 lire sterline punct, indiferent de ce salariu are mamica sau taticu...deci pomenele astea cu 85% din salariu care probabil se intampla prin tarile nordice nu sunt obligatorii si in definitiv faci copii pentru ca ti-i doresti, vrei urmasi, iti sunt dragi si nicidecum ca o afacere sau ca o obligatie. Sa i-o spuneti lu' mutu ca atunci cand fac copii, ramanii sau alte neamuri se gandesc la sporul de natalitate...li se rupe de asta! Am vazut mai deunazi o mucoasa care se plangea foarte ca statul ii ciunteste din indemnizatia de crestere a copilului si cat de mult a cotizat ea! Foarte probabil o fi lucrat unu, maxim doi ani si doar nu a cotizat cu tot salariul ca sa aiba pretentia sa ia inca 2-3 ani 85% din venit, nu!
    Despre toate celelalte comentarii din subsol doresc sa spun doar ca nu sunt bani pentru ca s-a ajuns la fundul sacului, aceasta este o realitate de care ar trebui sa tina cont atat bugetarii cat si guvenantii si ca ar trebui procedat cu mult calm si luciditate, oricat s-ar agita spiritele, s-ar schimba guverne sau si mai rau, s-ar face alegeri anticipate...alti bani, alta distractie si ce bani!?
  • just me | 19 May 2010 | 16:02
    da' de alocatiile pruncilor ce ziceti, da' de indemnizatiile mamicilor. sunteti portocalii pana in stomac. vorba ante-scriitorului meu. exista solutii mai bune. da' nu intereseaza pe nimeni. si pana la urma ei ar trebui sa vina cu solutii, nu? de aia ii platim... regeste... sa caute sa faca ceva cu tara asta. retineti. cu tara. nu cu propriile portmonee. si... apropo... nu lucrez in sitemul bugetar...
  • Adevarul adevarat | 19 May 2010 | 16:01
    Dupa cum se vede si din dezbaterea de aici prea putini vin cu idei constructive. La noi totul se reduce la "demisie" sau la "razbunare", in genul bine le face. E pe undeva trist sa vezi ca ai tai se tot freaca la maini, gata de treaba, dar ca se impiedica pe drum drept pentru ca sunt tot timpul cu capul in nori.
  • Adevarul adevarat | 19 May 2010 | 15:59
    Solutiile sunt la indemana, doar ca ne trebuie oameni capabili, care sa nu lase capul jos in fata FMI si a altor structuri internationale care vor doar sa ne indatoreze. Agricultura, productia sunt cele care ne vor salva. E intradevar necesar sa se reduca din cheltuieli - inclusiv din posturile bugetarilor - insa trebuie taiate si finantarile nesimtite pe proiecte care, in an de criza, nu isi au rostul. Sunt multe de facut in tara asta si, ca intr-o casa in care totate sunt de-a valma, nu stim de care colt sa ne apucam. Fiecare a facut cate ceva, dar a venit altul si a demontat totul. Nu exista o viziune unitara si o linie pe care sa se mearga. Aceasta e problema majora a politicienilor nostri. Sunt debusolati.
  • Dl Boc | 19 May 2010 | 15:53
    Demisiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • un roman | 19 May 2010 | 14:18
    multumesc de sustinere. nu spun ca guvernul ar avea legitimitate si dreptate. nu tin cu politicienii de nici o culoare. dar trebuie facut ceva. s-a ajuns la fundul sacului si adevaru e ca bugetarii inghit toate firmiturile care au ramas. nici nu m-am referit la pensii pentru ca nu sunt de acord cu taierile decat in cazul celor care au peste 15 milioane. pana la suma asta mi s-ar parea just sa ramana cum e venitul
  • T | 19 May 2010 | 14:14
    sustin!

    @marcu - eu cred ca postul cu pisica are validitate. guvernul ar trebuii sa sustina sectorul privat prin legi fiindca asta aduce banii si nu bugetarii. bugetarii sunt o investitie a statului si in momentul de fata pare o investitie neprofitabila, iar asta trebuie schimbat.

    "si eu pot sa spun ca de fapt tu nu muncesti ci impreuna cu patronul tau furi si te gandesti cum sa tragi statul in piept. oricum nu meriti atat atentie."

    ...

    "daca generalizezi atunci esti tare limitat."

    deci cine generalizeaza???
  • un roman | 19 May 2010 | 14:13
    asa-i ca ti se pare stupid sa munceasca in tara asta cineva de dimineata pana seara. normal, doar esti bugetar. se vede de la o posta din ce scrii. sunt retardat ca imi fac treaba si cotizez ca voi, bugetarii, sa luati prime si premii. sunt tampit pentru ca am ramas in tara asta sperand ca pot sa schimb ceva. da, am ales sa muncesc la privat pentru ca nu am vrut sa trag mata de coada in vreo institutie de/a voastra. spune tu ce inseamna sector public? ti se pare justificat sa existe 10 fufe la un ghiseu care sa te tina o ora la coada pana isi termina de lacuit unghiile. sunt clisee? clisee zici? inseamna ca nu ai stat de mult la rand la vreo casierie si nu te-ai lovit de sfanta birocratie. eu nu muncesc? :)) patronul meu nu munceste??? :)) esti jenant. sincer. noi suntem cei care producem in romania asta, nu voi bugetarii. cred ca orice roman cu bun simt stie ca inseamna sa ai de lucru cu un functionar. nu generalizez. sunt exceptii. dar din pacate regula e ca freaca menta prin birouri. si o stii si tu.
  • silviu | 19 May 2010 | 14:10
    tocmai de respectul acesta vorbeam dnu marcu daca suntem privati inseamna ca furam pe tine cine dracu te tine la stat mai nemernicule de vorbesti asa da-ti demisia puturosule ca mai sunt 1000 in spatele tau
  • silviu | 19 May 2010 | 14:08
    sunt masuri necesare nici bune nici rele ..necesareeee intelegeti domnilor bugetari
    poti sa dai jos cate guverne vrei ca nu rezolvi nimic
    ce e trist e ca platim noi contractele masluite ale tuturor guvernantilor indiferent de culoare politica . dar nu ma intelegeti gresit nu vreau ca pensionarii sa isi cerseasca dreptul eu vreu sa fiu respectat de bugetar cand ma duc sa platesc o factura la dracu ca doar nu ii cer bani
  • RUSINEEEEE | 19 May 2010 | 14:05
    RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
  • marcu | 19 May 2010 | 14:05
    sa-i spui lu mutu ca muncesti de dimineatza pana seara. sa fim seriosi. tu ai o problema . ori esti retardat ori tampit. daca ai fi retardat ai avea o scuza. se mai intampla, dar sunt sigur ca esti tampit. ai prins si tu niste idei din zbor si le vomiti aici cu nesimtire. pe cine duci tu in spate mai stimabile lucrator la privat? te obliga cineva sa muncesti la privat? a fost alegerea ta si asta nu iti da dreptul sa arunci cu noroi catre cei care muncesc in sectorul public. de fapt ai tu idee ce inseamna sector public? nu cred. latri aici cu bugetari care joaca solitaire si tot felul de clisee expirate care nu mai tin. daca generalizezi atunci esti tare limitat. si eu pot sa spun ca de fapt tu nu muncesti ci impreuna cu patronul tau furi si te gandesti cum sa tragi statul in piept. oricum nu meriti atat atentie. esti o nulitate.
  • eu | 19 May 2010 | 14:04
    Vedea-i-as pe toti pe scaunul "electric" pe care l-a daruit EBA batranelului, draga de ea, fata lu tata, care castiga 6000 de euro lunar si are pe mana alti 18.000 lunar pentru plata staff ului! rushine!
  • un roman | 19 May 2010 | 13:26
    ne-am obisnuit sa tot aruncam pisica dintr-o curte in alta dar acuma chiar ca a trebuit taiata matza asta cu bomfaierul. toate tarile europei au luat masuri anticriza au redus salarii si alocatii. la noi ce s-a intamplat - au crescut astia numarul de bugetari care freaca menta toata ziua. si ne plangem. eu, care muncesc de dimineata pana seara, trebuie sa duc in spate vreo 10 pensionari si vreo 5 bugetari cu tot cu pruncii lor. nu e normal. de ce se tem ca raman fara loc de munca? pentru ca or sa fie pus intradevar sa munceasca. pana acum au jucat toata ziua solitaire si au lins monitoarele dupa stiri gen cancan sau clik. huoooooooooo. noua, astora care lucram la privati, cine ne da prime, al 13lea salariu si bonusuri de tot felul (haine, carti). nimeni. si noi muncim, nu cai ei.
  • T | 19 May 2010 | 13:05
    "Ei putin si cu salarii mari, noi multi si cu salarii mici." ... aveti cumva cifre?

    asta este o aberatie. faceti calculele: avem 5 milioane de pensionari, 1.5 milioane de bugetari si 1 milion de someri. pe de alta parte avemsenatul de 140 de membrii si camera deputatilor 350 de membrii. hai sa zicem ca cei "putini" sunt 500 pana la 1000 de oameni. ei trebuie sa aiba salarii de 75000 de ori mai mari ca sa conteze la fel de mult ca banii de pensii, someri si bugetari. asta este aberant. nu zic ca nu ar trebuii sa participe si guverul la aceste scaderi de indemnizati, dar hai sa nu sarim calul.
  • turtzu | 19 May 2010 | 12:54
    Inainte insa de a purcede la dezbateri, diatribe sau alte "expuneri" in spatiul public, doresc sa fac o mica precizare: in Ziarul financiar se spune clar ca in Piata Victoriei sunt acum 20000 sindicalisti/protestanti si nicidecum 40000! Cine minte?
    De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere, dar se pare totusi ca sindicacatu' nu-i Dumnezeu, desi tare ar vrea. S-auzim numai de bine!
  • Vasile | 19 May 2010 | 12:48
    Ca sa nu ma cenzurati voi spune scurt: Romanii nu au oua. Daca aveau sange-n instalatie ii dadeau jos de mult pe rahatii astia de politicieni. Asa isi merita soarta.
  • ovidiu | 19 May 2010 | 12:38
    In general ,caracterul unei tari este comasata in presedintele acesteia.De ce sa ne miram cand stim ca majoritatea romanilor sunt asa?Oriunde te uiti dai de oameni incompetenti,iresponsabili,lenesi,smecheri,hapsani,rai,hoti ,inculti etc.SI asta nu e un fenomen care a aparut recent.
    Protestam ca sa ce ? Sa nu ne mai fure o anumita speta si sa vina alta?Si noi sa facem la fel cum am facut pana acum , sa ne batem joc de tot ce atingem?
    Nu stiu de ce am impresia ca raul de-abia acum urmeaza
  • Istvan | 19 May 2010 | 12:24
    :)) Si sa nu cerem sa se alipeasca Ardealu la Ungaria. Acolo ne-ar fi fost mai bine. Bistosh
  • Bgd | 19 May 2010 | 12:23
    cand au zis marire la profesori cu 50% s-au referit defapt la scadeara cu 34%

    cand in timpul criza la profesori si pensionari au taiat craca de sub picioare cu reducerea salariilor si la ei la inceput si-au marit salariile cu 30 sau 40 % nu ma istiu exact. Buna gandire ce sa zic.

    Nu se pot pune ca avem deficit de 500milioane POI NORMAL CA AVEM DACA VOI AVETI SALARIILE BUGETARE CAT TOT POPORUL BUGETAR.
  • Alinutza | 19 May 2010 | 12:21
    Suntem o tara de Bulishori! Sintem totzi numai unul si unul :))
  • kamikaze | 19 May 2010 | 12:18
    NU SE MAI POATE TRAI IN ACEST MOD...MI-E MILA DE PARINTII MEI ,DE BUNICII ACESTEI TARI, DE VIITORUL COPIILOR MEI....MACAR ACUM SA FIM UNITI !!!! RUSINE PDL-ISTILOR!!!
  • c@rstea | 19 May 2010 | 12:17
    vai de noi. Ei putin si cu salarii mari, noi multi si cu salarii mici. Si nu ii intereseaza. pe cine intereseaza?
  • justu | 19 May 2010 | 12:17
    oamenii ar fi trebuit sa iasa in strada cand se mai putea face ceva, dar noi, romanii, suntem obisnuiti saluam masuri cand cutitul a ajuns la os. acum oricum romania e in faliment. cine sa o mai salvez? boc?