Cauta RSS Feed Schimba judetul

Autoritatile romane, somate sa schimbe data Zilei Nationale

Eveniment 05 Decembrie 2010 - 12:58 - Vizualizari: 5561
Autoritatile romane, somate sa schimbe data Zilei Nationale

Consiliul National al Maghiarilor din Transilvania someaza autoritatile romane sa schimbe data Zilei Nationale a Romaniei, avand in vedere ca maghiarii din Transilvania nu au niciun motiv de sarbatoare de 1 decembrie.

Potrivit presei centrale, presedintele CNMT Mures, Jakab Istvan, a declarat ca someaza autoritatile romanesti sa gaseasca o alta data pentru sarbatorirea Zilei Nationale, la care atata romanii, cat si maghiarii sa se regaseasca reciproc.

Declaratia a fost facuta la Adunarea Delegatilor CNMT, de la Odorheiul Secuiesc-judetul Harghita, unde s-a votat si infiintarea Partidului Popular Maghiar din Ardeal pentru reprezentarea intereselor politice ale comunitatii maghiare din Ardeal.

Reamintim ca europarlamentarul Laszlo Tokes, presedinte al CNMT, declara saptamana trecuta ca ziua de 1 Decembrie este una de doliu pentru maghiarii din Transilvania.

citynews.ro

 

Responsabilitatea pentru continutul comentariilor nu apartine redactiei citynews.ro, ci utilizatorilor care le posteaza.
  • Serestely Timea | 17 Dec 2010 | 21:09
    draga flying cum te-oi numii,nu situ daca ai observat,dar am scris ca si cum scrie lumea pe messenger,draga nu te supara dar romania e romania si nu rromania,tu vorbesti ca eu sunt nesimtita?tu ipocrita Romania e ROmania si rromi sunt romi si nu iti dau dreptu sa vorbesti asa de o tara ca asta,cu toate ca are conducatori tampati tot tara frumoasa ramane si de unii respecatat,daca nu iti convine fugi in lume si taci.Daca nu ai observat si tu ai avut greseli de exprimare : se scrie Szégyen es nem szényen .Nu sunt curioasa de parerea ta fata de romani.In primu si in primu rand tigani exista si in ungaria,tzin sa te anunt ca ei au furat-o pe mama de geanta in ungaria la metro asa dute in tarile calde si intereseaztate de romani si cine care si ce o fost si ai si tu umpic de cultura generala.Ps Lodd fejbe magad
  • un Roman | 08 Dec 2010 | 17:34
    Daca sunteti romani, atunci nu va deranjeaza ca ziua nationala a Romaniei e pe 1dec. ca sunteti romani, daca sunteti bozgori nu aveti patrie deci nu va deranjeaza pentru acelasi motiv de mai sus. Unguri nu sunteti ca nu sunteti:))...nu aveti cetatenie maghiara, ungaria nu va vrea...deci gata am rezolvat problema...
  • telespectator | 08 Dec 2010 | 14:31
    si pe televiziunile noastre a fost plin de papagali pupincuristi care cereau schimbarea zilei nationale pe motiv ca nu putem sa ne imbuibam cu gratare la iarba verde,PLUS,cica ii suparam pe maghiarii din tara noastra,care sunt foarte ofticati ca Ardealul e romanesc,saracutii!!Pai,asa sa nu mai serbeze nici Europa 9 mai sa nu se supere nemtii! Ce proba de nemernici idioti si tradatori,le sta in gat unirea romanilor!
  • alex tg mures | 08 Dec 2010 | 00:55
    Sa ne mai lasa dreaq in pace cu propunerile lor stupide , cum se trezeste un imbecil in tara asta ,indiferent de etnia lui , si scoate perle deastea toti ziaristii astia imbecili , idioti si pupincuristi ai nostrii pe care ii avem repede o arunca in presa . Imi pare rau dar numa gogoase sunt la tv si prin ziare nu mai stii ce e real si ce nu. Stirea asta dupa parerea mea ar trebui introdusa in categoria BANCURI.
    Cine pana mea crede ca vor ungurii sa schimbe ziua nationala a Romaniei ?
    Popa de Tokes daca poti sa ii zici slujitor al Domnului ca e defapt un drac deghizat care instiga la ura o ramas fixat cu Trianonu lui bagalar in pizda la masa , sa mearga in ungaria sau unde pizda masii vrea . Daca tinutu secuiesc devine pamant maghiar presupun ca el vrea sa il conduca .
    ciao
  • patriotul007 | 06 Dec 2010 | 22:21
    VA F*T IN GURA DE BOZGORI! AM ZIS!
  • tg.mures | 06 Dec 2010 | 21:40
    Ma ,,DEX,, esti un nenorocit,un bozgor(om fara patrie) si cat tupeu ai ma jegosule si sincer tu esti un secui prost ca macar daca erai ungur aveai bunul simt,ca eu unul personal cunosc multi maghiar cu bunul simt da la tine lipseste!PEACA IN UNGARIA MAAAAAAAAAAAA!
  • baczy | 06 Dec 2010 | 21:18
    nu stiu de ce nu se intreaba un ungur de rand sa vada ce vrea ala? asta tot ii politica. eu sunt ungur dar pana pot trai decent nu ma intereseaza nici daca is in China.
    a
  • Decebal@DEX | 06 Dec 2010 | 19:21
    Ia zi cunoscatorule cine a construit orasele Napoca si Apulum ? Cind ati venit voi cu cortul,cu mustatle alea ca si nemurile voastre tiganii din asia noi eram de 1000 de ani aici si vor mai trece inca 1000 si vom fi tot aici.Tu o sa ramai un frustrat pt tot restul vitii tale mizere si o sa traiesti intre 2 lumi,una care nu te vrea (ungaria)si una pe care o urasti ca atit te duce capul.Cind mai ai dubii in legatura cu apartenenta Ardealului uitate in buletin vezi in ce limba scrie.
  • gogu | 06 Dec 2010 | 16:45
    Propun sa fie 4 august. In ziua de 4 august 1919 trupele romane au ocupat Budapesta
  • Codruta | 06 Dec 2010 | 16:37
    Auzi mai Dex?! Mie chiar imi insulti inteligenta! Caciulita o fi fost mama ta cand te-a nascut si pe urma a uitat sa te creasca. Daca imi amintesc bine, la est de Ungaria, este o tabla pe care scrie ROMANIA, frustratule! Ai vazut-o?! Pai de oameni ca tine nu au nevoie ungurii! De asta traiesti intre doua lumi: aici nu te poti acomoda si acolo nu te priveste nimeni bine - vb despre cei care iti seamana, nu de toti maghiarii. Si daca tot vrei sa vb despre pamantul pe care suntem obligati sa traim impreuna, hai sa-i spunem pe nume, ca ma enervezi, se cheama TRANSILVANIA. Daca iti trebuie pamant, iti punem in brate cat vrei, sa te saturi. Cat pamant crezi ca vei putea suporta la carat?! Plus de asta, pasaportul romanesc nu este mov si e pacat ca pe cartea ta de identitate apare steagul Romaniei. Il manjesti. Tu esti cetatean roman de etnie maghiara cu drept de vot in tara asta, mai ember! Intelegi?! Ia fa o plimbare prin centrul Muresului si priveste statuia latinitatii. Daca nu-ti ajunge, mai ai una in cealalta parte a parcului. Crezi ca daca ai avea dubla cetatenie ai fi de doua ori om?! Te-ar putea judeca si ungurii la ei, si romanii la noi.
    Inca ceva Dex, tu nu esti ungur, tu esti maghiar! Si esti unul care nu face cinste etniei! Cand aud unul ca tine, imi vine sa spun ca-s transilvaneanca, nu ardeleanca!
    A propos de ziua de 15 martie. E ok cum se desfasoara, nu?! De ce nu sar romanii de fund in sus?! Stii de ce?! Pentru ca sunt mai toleranti decat ai putea fi tu vreodata! Va respectam dansurile, traditiile, limba, chiar si ziua nationala. Tu ce respecti?! Unul ca tine ar fi sovin in oricare tara, un neadaptat, un neimplinit, un om care nu ar trebui sa aiba copii pentru ca nu i-ar creste in spiritul tolerantei!
    Imi doresc pentru tine sa nu ai nevoie de interferon niciodata. Un secret: daca totusi vei avea , il gasesti in mamaliga! (alfel ti-ar fi mult prea scump de achizitionat) Vezi, si mamaliga romaneasca este buna la ceva!
  • kkk calin | 06 Dec 2010 | 15:17
    sugi pula dex pina mori da so sugi pina in git de nu mai poti ba pula ca nu ai inteles nimica ba ca ardealul e al rominilor ba cel putin noi am inteles cam tirziu dar cel putin am inteles cu cine sa ne aliem da voi tot neam de traista si dea pula ramineti
  • o romanca | 06 Dec 2010 | 15:03
    Ccare unguri, astia nu sunt unguri, sunt cu totul alta natie, aia sunt mult mai civilizati, mergeti in Ungaria si o sa vedeti. Singurul lucru comun pe care il aveti cu ungurii e acela ca vorbiti aceeasi limba pentru ca a-ti fost obligati de autoritati...in rest...ciocu' mic
  • Codruta | 06 Dec 2010 | 13:28
    Dragi domni Tokes si Istvan,
    Pentru dumneavoastra, cei pe care ii reprezentati - cetatenii romani de etnie maghiara, conteaza din punct de vedere al numarului de voturi, nu din punct de vedere uman, dupa cum demonstrati! Ce doriti sa faceti cu acesti oameni?! Sa ajunga reprezinte umanul ca numar sau ca valoare?! Sa-i transformati intr-o hoarda pe care sa o manipulati?! Va este dor de 20 martie?! Doriti sa ni-l impartim iarasi pe Corfariu?! Cand era ungur, cand era roman! Faceti eforturi de memorie, amintiti-va si fiti mandri!
    NU vom putea fi niciodata europeni, atata timp cat suntem sovini! Granitele cad, Domnii mei! Dumneavoastra nu vedeti?! Doriti sa construiti un zid in jurul Harcovului?! Intrebati omul de rand -roman si maghiar- daca doreste sa o faca! Nu mai deschideti cartile de istorie doar la paginile care va convin. In contrapartida, apare un Vadim care deschide si el cartea de istorie unde doreste!
    De toleranta ati auzit vreodata?! Cred ca este un cuvant pe care l-ati decupat din dictionar! Sunteti depasiti pentru secolul acesta si suferiti de o grava maladie, indiferenta! Si, dincolo de toate astea, va situati pe piramida necesitatilor pe prima scara, cea a necesitatilor ... fiziologice si puteti urca doar pe treapta oamenilor care dezbina ca sa poata conduce! Atat puteti, nimic mai mult! Rusine!
    Poate ca ar trebui sa ascultati ce are de spus un maghiar simplu, Timea Serestely! Daca mai si puteti invata ceva din asta, ar fi bine, desi ma indoiesc! Daca nu puteti invata ceva de la ea, invatati de la sasi. Nu le-a mai placut, au plecat si se intorc cu drag, in vizita! Dumneavoastra ati putea?! Ma indoiesc!
    Domnilor, lasati in Romania maghiarii onesti si plecati in Ungaria! Credeti ca ungurii au nevoie de dumneavoastra acolo??!
    Domnule Tokes, dumneavoastra ce tara reprezentati in Parlamantul Europei?! Pe cetatenii acestei tari ii somati?! Suna imperativ, Domnule Tokes! Oare in ce limba intalnim IMPERARE?! In fino-ugrica sau in latina?! Hmmmm ...
  • cris | 06 Dec 2010 | 11:53
    Mi-e mila de voi (e vorba de politicienii maghiari). Sunteti niste nulitati din pounct de vedere profesional (de altfel ca toti politicienii). Nu stiti decat sa mancati cacat. vedeti ca va pute gura. De ce Hargita si Covasna au unul dintre cele mai mici nivele de trai din Romania? De ce vreti Tinutul Secuiesc> Inca mai sunt paduri de defrisat si legile romanesti nu va dau voie sa o faceti asa cum vreti. Si cum au ajuns secuii acolo. Au fost adusi acum 6-700 de ani sa apere granitele pentru ca pe romani nu aveau curajul sa ii inarmeze. Nici nu ma mir. Dupa ce ii tineau lipsiti de nici un drept si nerecunoscuti ca natiune in Transilvania era si culmea sa le dea arme. Studiati putin istoria si veti vedea ca secuii nu sint unguri. Ei au fost adusi din alta parte. Au ajuns sa vorbeasca ungureste ca asa i-a obligat administratia.
  • tutankamon | 06 Dec 2010 | 11:41
    Sper ca nu sunt multi maghiari precum Dex in Romania. Tipul asta e dezaxat mintal. Eu sunt roman si ii apreciez pe maghiarii adevarati care nu sunt sovini si isi apreciaza aproapele indiferent de etnie. Sunt atatea familii mixte in Romania care se inteleg foarte bine si nu dau doi bani pe elucubratiile de cretin canibalist ale lui Dex. Mai, pramatie sovina(Dex). Maghiarii sunt reprezentati in Parlamentul Romaniei, sunt in Guvernul Romaniei. Cum poti debita asemenea tampenii daca esti intreg la minte / Dar nu cred ca esti!
  • targumuresean | 06 Dec 2010 | 11:29
    Plecati in Ungaria daca nu va convine aici!
  • dany | 06 Dec 2010 | 10:43
    sint clujean,acum muncesc in orientul mijlociu,nu conteaza cine e romin sau ungur in ardeal e ARDELEAN
  • UN ROMAN,,,, | 06 Dec 2010 | 10:00
    ADEVARUL E CA MAI SUNT SI UNGURI DE TREABA,,,DAR PANA A CERE SA SE SCHIMBE ZIUA NATIONALA,,TREBE SA AI TUPEU,PARDON,IO ZIC NESIMTIRE,,ASA CA CELOR CE ATATA LUMEA LE UREZ MULTA PUSCARIE,SI DACA NU LE CONVINE IN ROMANIA,,,SA PLECE IN STEPA,,,,,,,,,,,,,,
  • strain | 06 Dec 2010 | 09:59
    1. Doar cei maghiarii lenesi (norok ca sunt putini), se tin de declaratii de acest fel.
    2. Ei nu vor merge in Ungaria nici batuti - acolo nu hraneste nimeni gratis.
    3. Romanii sunt de vina ca bozgorii acestea au atat tupeu - le-au permis prea multe.
    4. Anume o oaie cufurita (Tokes), strica treaba in turma lor.

  • 1Ungur care judeca | 06 Dec 2010 | 09:21
    Nu va dati seama ca pina va certati pe prostii suntem in aceeasi oala?TOTI sintem azi miine muritori de foame, oameni care nu mai pot sa-si intretina familiile , cu datorii la banca si fara un viitor pt piticii nostrii.Poti sa fii cel mai mare ROMAN daca nu ai ce pune pe masa.Asa ca ciocul mic la toata lumea.
  • Mariuca din Poieni | 06 Dec 2010 | 09:16
    Sa someze pe MAMA lor!!!!!!!!!!!!!!!!Aia din pusta asiatica sau din pusta ungara.
  • Un cetitoriu | 06 Dec 2010 | 08:34
    Logic, raspunsul la o somare ar fi o A-SOMARE pentru mintile infierbantate ale unor extremisti de-o inteligenta cel putin indoielnica. Bine ca nu sunt multi, majoritatea ungurilor fiind, totusi, inteligenti.
  • Dex | 06 Dec 2010 | 08:16
    Mai, natie de hoti si tigani !!! Da da, despre voi vorbesc romanilor !!! Puteti sa scoateti spume pe gura non-stop, ca intre timp noi ajungem cetateni cu cetatenie dubla, respectata de toata lumea si primita cu drag in orice tara. Ne vom trai viata, ne vom dubla, chiar tripla sansele de bun trai. Intre timp voi ramaneti romanii cu pasaportul mov pe care scuipa si se caca o lume intreaga. Voi ramaneti romanii tigani si hoti, natia cu personaj negativ si din filmele americane. Nu vedeti ca sunteti rusinea lumii, nu numai a Europei??? Voi nu vedeti ce zi de sarbatoare nationala ati avut? Era vorba numai de noi, ungurii de parca ar fi fost sarbatoarea noastra, prostilor. V-ati batut pentru doua boabe de fasole, flamanzitilor, v-ati omorat intre voi mancatorilor de mamaliga cu ceapa.
    Eu daca asi fi in locul vostru nici nu as deschide gura, as-i citi aceste articole de cacat si m-as duce la lucru cu capul aplecat de rusine.
    Si scoateti-va odata din cap prostia asta ca tinutul secuiesc, ardealul este pamant romanesc. Nu a fost si nu va fi niciodata pamant romanesc. NICIODATA !!!
  • Csaba | 06 Dec 2010 | 01:47
    morisca: Sunt de acord cu cea ce ai scris.
    Eu am prieteni atat romani cat si maghiari si nu avem nici o problema unii cu altii. Nici o data nu sa pus problema ca de ce esti ungur sau roman.

    In fine, cand am vazut titlul articolului nu m-am putut abtine sa nu rad :) Politicienii astia prea mult se plictisesc de le vine in minte prostii de genul acesta.
  • morisca | 06 Dec 2010 | 00:17
    mai oameni ,de ce sa plece ungurii din tara ...?oamenii astia muncesc alaturi de noi de generatii ,au familii aici , au o viata aici ,au construit o gramada linga noi si cei dinaintea noastra ...
    incerc sa imi dau seama care din colegii mei erau unguri si trebuie sa fac un efort pt asta deoarece nu se tinea cont deloc de acest lucru si eu nu am simtit nici o diferenta ...
    regimurile totalitare au fost nasoale si cel roman si si cel maghiar ...oamenii au fost fortati in ambele sa isi schimbe numele ...chiar bunicii mei au fost obligati sa poarte nume maghiare ,balint si amico ...dar comunistii mai apoi le-au facut acelasi lucru maghiarilor care voiau o pozitie ...
    am observat mult iredentism la persoane care aveau ceva de cistigat dpdv material din asta ,gen retrocedari catre biserica ,insa asta e deja politica si manipulare ,nu maghiarul de linga noi ...
    in privinta hortyshtilor agitatori ,cine dreaq ii baga in seama ...auzi ma ...noi am venit aici acum 92 de ani ...pai bunici si strabunicii mei erau deja aici ,in sate pline de romani ...nici nu ma obosesc sa predau istoria ...istoria este prezenta prin familiile noastre ...noi toti stim ba de unde venim ...
  • nicolae balint | 05 Dec 2010 | 23:16
    În ce hal am putut ajunge...Asta este consecința cedărilor permanente și a condamnabilelor compromisuri făcute de 20 de ani încoace. Ce reacții vor avea guvernanții? Nici una, vă asigur...Suntem din nou umiliţi, batjocoriţi şi...somaţi. Şi ce ar mai urma, oare?
  • Ureche | 05 Dec 2010 | 23:08
    Intotdeauna unguroaicele au fost ,,inteligente''.....BRAVO TIMEEA !
  • Miruna | 05 Dec 2010 | 23:05
    Dragi romani! Sunt de acord cu cererea ungurilor de a schimba ziua nationala. Au dreptate! Mai cred ca @yo, are mare dreptate sa alegem ziua nationala pe 4 august cand romanii au ingenuncheat Budapesta!
    'tuva-n dinti de honvezi, ati navalit peste noi si nu mai vreti sa plecati. Ei bine, stati, dar taceti dreaq din gura si multumiti cerului ca aveti un colt de rai unde sunteti tolerati.
  • Roman | 05 Dec 2010 | 22:41
    Natave noroc!
  • Sergiu | 05 Dec 2010 | 22:39
    Ce viermi!
  • Toty | 05 Dec 2010 | 22:34
    Soarele si Dumnezau lor de bozgori. Sa se regaseasca in p_ _ _a mamii lor!
    Ce tupeu jegos!
  • UNGARIA | 05 Dec 2010 | 22:26
    SPER SA NE RUPEM DE ROMANIA SI SA NE LIPIM DE UNGARIA( MA REFER LA TRANSILVANIA). UN ROMAN CARE ARE MINTE
  • un altu | 05 Dec 2010 | 21:20
    futuva in dinti de unguri borati!!!!
    pe langa ca primiti placute bilingve, limba oficiala aproape ca e magiara in cele 3 judete in care dominati, cu tot cu politie, sanatate si invatamant, mai aveti si curaju sa ne "somati"????
    adica am ajuns sa merg la magazin si sa ma intrebe vanzatoarea in maghiara si doar cand vede ca nu pricep sa ma intrebe in romana???
    wai de capu vostru de prapaditi. daca va e asa de rau in Romania de ce dracu nu mergeti in iubita voastra tzarisoara Ungaria???
  • Alex | 05 Dec 2010 | 21:12
    BOZGORE,TI-O DAM LA MUIE !!!
  • Dacicus | 05 Dec 2010 | 21:11
    Ma ungurilor,io d-aia v-am dat flotant sa faceti figuri.No,cand expira flotantul,mars peste Tisa.
  • Ioan | 05 Dec 2010 | 20:42
    @sica:hai Steaua!
  • Ioan | 05 Dec 2010 | 20:37
    Memorandistii au cerut drepturi pt populatia majoritara,proprietara de drept a Transilvaniei,de pe vremea Dacilor Liberi,cu mult inaintea navalirii hoardelor de huni;nu se compara;exemplu nepotrivit;voi,maghiarii,cereti ceva ce nu vi se cuvine,voi nu aveti drept de sedere aici,voi ati venit prin navalire barbara aici si ne-ati asuprit pe noi,bastinasii romani,cam cum au facut englezii cu indienii americani...numai ca voi nu sunteti englezi si nici noi indieni...noi suntem urmasii Dacilor Liberi,pe care romanii i-au respectat pt ca le erau superiori ca civilizatie,religie si ca luptatori,pt ca dacii au fost cel mai greu de invins de catre armatele romane...ei au recunoscut asta...mai studiaza istoria,da aia adevarata,nu aia de la buda(ce nume potrivit)pesta...
  • un dac | 05 Dec 2010 | 20:28
    si pana pa Tisa
  • un dac | 05 Dec 2010 | 20:25
    poate ne cerem tot teritoriul tarilor romanesti pana la Dunare http://www.miscarea.net/carpatii-minciunile-unguresti.htm
  • @ioan | 05 Dec 2010 | 20:09
    Celor care ii trimit pe maghiari in Ungaria si in stepe.
    Memorandisti au plecat cumva la sud, in Romania de atunci? Nu, au continuat sa ceara drepturi pt. populatia romana exact cum fac politicieni maghiari acum.
  • noroc cu sasii si secui | 05 Dec 2010 | 20:04
    daca nu erau ungurii si sasii eram doar tigani in tara asta. cum puteti fi mandrii de voi romanilor? suntem jigodii
  • patriotul007 | 05 Dec 2010 | 20:01
    CAT TINE O UNGUROAICA CACATUL IN EA? 9 luni cumva? m**e voua bozgori borati!
  • patriotul007 | 05 Dec 2010 | 19:57
    f*****n gura de unguri, mancamia-ti p**a de jegosi, sunteti in romania si mai aveti tupeu
    sa comentati f*****n gura?
  • Ioan | 05 Dec 2010 | 19:50
    ma intreb daca se intampla in germania o cerere ca asta din partea unei minoritati,ce se intampla oare?cred ca in ziua 2 erau terminati...
    cui nu-i convine ce se intampla intr-o tara e liber sa plece...ungaria mama va asteapta!deocamdata sunteti niste cacati tolerati aici,minoritari tupeisti(singurii minoritari cu astfel de pretentii tupeiste)si aveti mare noroc ca poporul roman e linistit si nu agitat ca nemtii sau ungurii vostri din partidele neo-naziste...sunteti niste neadaptati,niste schizofreni care va credeti superiori,civilizati,fara nici o baza reala...sunteti urmasi de talhari si criminali,veniti calare din asia mica sa talhareasca europa...nimic mai mult;daca va uitati in jurul vostru,veti vedea ca sunteti ca nuca-n perete,intre romani,slavi,nemti...uitati ca ati fost iertati de mai multe ori de crestinul popor roman,pt crimele rasiste pe care le-ati facut de-a lungul istoriei...si,in incheiere un mesaj pt ungurii tupeisti care vor Ardealul:sa ne s****i p**a la toti romanii adevarati!
  • veneticilor | 05 Dec 2010 | 19:40
    Hombres, voi va dati seama, ca in Transilvania voi sunteti niste venetici? Ati facut exact ca albanezii in Kosovo: venind cu oile peste munti v-ati dat seama ca-i mai fain aici ca la sud. V-ati stabilit aici, si v-ati inmultit pana cand ati devenit majoritari. Dupa asta a fost doar o chestiune de timp sa cereti unirea cu tara voastra de provenienta. Norocul vostru, jalea noastra.
  • Bibicu | 05 Dec 2010 | 19:37
    Pai dupa cum vad, o mana de unguri incearca sa caste ciocul, chiar si atunci cand nu ii intreaba nimeni , doar asa, de amorul politicienilor UDMR. Bai tovarasi (ember!)Linistiti-va ca va ia Mama Dracului cu ambitiile voastre cu tot!
    Kisebb csőr. Ha nem csendes, fogom viselni a következményeket, érteni?
  • FlyinG | 05 Dec 2010 | 18:54
    @ Serestely Timea

    Draga mea, in primul rand invata sa scrii corect rromaneste si dupa hai aici pe site si posteaza comentariu.

    Care e problema ta, nu esti fericita cu ceea ce cer maghiarii?? Atunci ramai dracului cu tiganii tai si veziti de treaba.

    -----
    Elég mocsok paraszt lehetsz, ha ilyeneket irsz ide. Fogd meg a drága oláhok (szörösnyelvűek kezét) es menj velük a ciganyságba, te kis analfabeta.

    És figyelj, te beszélsz arrol, hogy kell tudni a román nyelvet, mikorra ta a 15 soros szövegedben egy analfabeta modjára irtál. Tele a szöveged hibákkal. Szényen, hogy magyar vagy és igy beszélsz.
  • Cui apartine Transilvania | 05 Dec 2010 | 18:00
    Transilvania apartine celor care o locuiesc: 6,8 milioane de romani si 1,5 milioane de maghiari.(80-20%). Astea sunt proportiile de acum. Prin 1900 procentele erau putin diferite (55-45 in favoarea romanilor). Intrebarea mea e urmatoarea: vrem sa ne plece maghiarii ca sasii, si sa-i avem pe tigani in locul lor? Daca treceti prin satele sasesti din jud. Sibiu, Brasov va veti da seama ca n-ar fi o idee prea buna.
  • imagine | 05 Dec 2010 | 17:55
    Imaginati-va ca Unirea nu nu se face dupa WW I. Romanii ar fi o minoritate consistenta (6 milioane) intru-un stat maghiar de 21 milioane (15 maghiari + 6 romani). Care ar fi doleantele minoritaii romanesti? Nu cumva educatie in lb. materna, placute bilingve, lb. romana in administratia localitatilor unde romanii au cel putin 20%, sau autonomia Transilvaniei? Daca ati incerca sa va puneti in pielea celuilalt n-ati mai fii atat de porniti
  • valahi venetici | 05 Dec 2010 | 17:48
    Hombres, voi va dati seama, ca in Transilvania voi sunteti niste venetici? Ati facut exact ca albanezii in Kosovo: venind cu oile peste munti v-ati dat seama ca-i mai fain aici ca la sud. V-ati stabilit aici, si v-ati inmultit pana cand ati devenit majoritari. Dupa asta a fost doar o chestiune de timp sa cereti unirea cu tara voastra de provenienta. Norocul vostru, jalea noastra.
  • ROMANCA | 05 Dec 2010 | 17:36
    o sa ne trezim intr-o buna zi ca TATISOARA NOASTRA POARTA NUME UNGURESC. cat tupeu au nesimtitii.
  • romandinhr | 05 Dec 2010 | 17:03
    da nu va este rusine nesimtitilor dupa ce v+au dat atatea drepturi mai aveti si tupeu sa spuneti ca vreti sa schimbati ziua nationala daca nu va convine vedeti ca mai sunt insule nepopulate in tanganika mergeti naibii si va faceti acolo statu vostru, niciodata in judetele in care sunteti voi o comunitate mai mare nu o sa fie autonomie sa va iasa din scap sclavilor...
  • un roman | 05 Dec 2010 | 16:20
    si eu m-am casatorit de ziua Ungariei si sunt trist . Plecati de unde ati venit. Acolo alegeti-va o zi sa va bucurati in rest ramaneti depresivi si vesnic nemultumiti cu rata de sinucideri in topul Europei. succes.
  • roman din pacate | 05 Dec 2010 | 16:01
    din pacate sunt roman. 1 decembrie ar trebui schimbat imediat cu o zi de vara. stai si ingheti la artificii...f inteligent, americanii si francezi gandesc. eu unul sunt in doliu de 1 dec. unirea cu moldiva si cu miticii. mai bine ramaneam ungaria. vezi cum arata ungaria si vezi cum arata romania... v au spalat parintii mintile romanilor.
  • MATEI | 05 Dec 2010 | 15:57
    CARORA NU LE PLACE PAINEA ROMANEASCA, N-AU DECAT SA EMIGREZE IN RUSIA LA PUTIN, IN UNGARIA SAU IN CE TARA DORESC, SA VEDEM CINE LE DA ATATEA DREPTURI CA-N ROMANIA. MAI FANATICILOR, ROMANII CARE TRAIESC IN UNGARIA AU ATATEA DREPTURI CA SI VOI? ATI UITAT DE UNDE PROVENITI (TRAGETI)? VOI SUNTETI UN POPOR MIGRATOR, SUNTETI HUNI DIN ASIA ATI VENIT CU CAPETENIA, ATILA. SI V-ATI ASEZAT IN PUSTA. ROMANIA ESTE SINGURA TARA, ,CARE VA ASIGURA TOATE DREPTURILE.
  • viktor | 05 Dec 2010 | 15:50
    sa taca dracu' ....si sa isi vada de treaba lor!!! Iar daca nu le convine sunt liberi sa plece!
  • Anca | 05 Dec 2010 | 15:49
    Eu v-as propune asta: in loc sa schimbam noi data , mai bine va schimbati voi domiciliul. La revedere ! In Ungaria cu voi , acolo aveti scoli in limba voastra. Drum bun!
  • dan | 05 Dec 2010 | 15:37
    in romania sunt 22 milioane de romani. Unguri cati sunt? cateva sute de mii... deci cine da doi bani pe parerea lor?
  • hmm | 05 Dec 2010 | 15:31
    marsh in pu,la mea de bozgori. Ziua nationala e 1 decembrie, zi in care transilvania a scapat de voi, bozgori infecti. Ziua nationala va ramane 1 decembrie.
  • GAbriela | 05 Dec 2010 | 14:52
    Ne someaza... asta-i chiar tare! Va dati seama cat tupeu au???
  • gigi kent | 05 Dec 2010 | 14:17
    subscriu 100% la propunerea lui yo.

    4 August noua zi nationala!!!
  • iraola | 05 Dec 2010 | 14:16
    in orice tara astfel de persoane ar infunda puscariile. sunt de acord cu timea s. dc nu propun comunitatile din usa sa schimbe ziua nationala a americii? acolo chiar sunt o multime de minoritati. dak ar ciripi careva acolo ar fii terminati. sau intrebati-l pe vladimir putin daca e posibil asa ceva in rusia, din partea minoritatilor? eu sunt un pacifist dar deja tupeul unora depaseste orice limita. acesta este rezultatul catastrofal al politicii ultimilor 3 presedinti: iliescu, constantinescu, basescu.
  • hassy | 05 Dec 2010 | 14:14
    Nu am nimic cu ungurii de treaba, am prieteni multi unguri,dar pe cei din cele trei judete MS,CV,HR care de ani de zile agita apele in tzara noastra i=as tortura si i-as vana ca niste animale....tampitilor nu va dati seama ca nu mai e mult si se va infiintza un fel de KKK pt unguri? kiar vrei sa fiti arsi p rug? calmati-va gunoaielor....nu va convine mereti in pula mea sau unde vreti voi..Sa va dau sloboz de nemernici
  • yo | 05 Dec 2010 | 13:55
    sunt de acord cu schimbarea datei zilei nationale...asa ca propun 4 august

    La 4 august 1919, armata română a intrat în Ungaria sub comanda generalului Gheorghe Mărdărescu, alți generali ai armatei fiind Demetrescu, Ștefan Holban, Traian Moșoiu și Ion Antonescu. Budapesta a fost cucerită, Republica Sovietică Ungară a încetează să existe iar liderul ei, Béla Kun, a demisionat.


    HAI SICTIR!!!
  • mikimaus | 05 Dec 2010 | 13:43
    @ Timea : ghiere chici muto shumvolomit
  • ideea nu e proasta | 05 Dec 2010 | 13:33
    Ne irita fiindca vine de la Tokes, dar ... daca am reusi sa trecem peste acest detaliu (e foatre greu) nu e o idee care trebuie aruncata. Doua argumente:
    1. nu e prea "sanatos" sa ai o zi nationala, care naste conflicte interetnice
    2. anotimpul. Iti ingheata coaiele
  • gabi | 05 Dec 2010 | 13:29
    doamne fu**-va pe toti si-om scapa de greutati. ce tupeu aveti mai nene !!!
  • @dave | 05 Dec 2010 | 13:28
    Tembelule, noi suntem in tara noastra, de ce sa plecam in Ungaria? Eu ma sint bine mersi aici ca maghiar, n-am nici o intentie sa plec doar pentru ca capul tau sec nu poate concepe ca cineva sa fie altfel decat tine.
  • sica | 05 Dec 2010 | 13:28
    nu am nimic personal cu ungurii da mai dava in p**a mea nu va convine sugeti p**a !!!!
  • @timea | 05 Dec 2010 | 13:25
    Elment az eszed leányka!
  • john dave | 05 Dec 2010 | 13:24
    la care le trebuie sa schimbe ziua nationala a romaniei, si sa aiba scoli in limba lor materna si nu in limba oficiala si vorbita a romaniei am un singur lucru de spus: CARA-TI-VA in tara voastra si face-ti ce vreti cu limba voastra. Tot respectu pentru cei care gandesc ca Serestely Timea, asa gandeste un european adevarat.
  • Serestely Timea | 05 Dec 2010 | 13:16
    Ma oameni buni? ati innebunit? voi nu vedeti ca tot ce faceti provoaca mai multa ura pe unguri? sunt unguroiaca si m-am saturat sa fiu privita ca un pui de bozgor si aratata cu degetu !! dak nu va comvine ce se intampla in tara plecati dracului in ungaria si traiti ca ungurii ,atata timp cat sunteti pe pamant roman tre sa taceti dracului din gura.Dak au castigat romanii tranilvania a fost de norocul lor iar soarta a noastra.Dak nu va comvine mereti in ungaria si traiti liber si vb cum vreti si faceti ce vreti!! atata timp cat sunteti in romania vb in romana invatzati sa vb corect,macar atat ati putea,sa Vorbiti corect si invatzativa copii sa vorbeasca limba tarii in care traiesc,ca ajung la liceu si nu situ sa lege 2 cuvinte si la bac pica si se mira dece.Pentru ca ungurii invatza maghiara in romania dar romana nu sunt invatzati cum trebuie desi e mai importanta pentru ca si la facultate tot roaman vorbesti.Oameni buni trezitziva !! sunteti in romania si nu in ungaria
  • dragos | 05 Dec 2010 | 13:14
    F****-va-n gura sa va f** cu provocarile voastre cu tot! Imi cer scuze fata de maghiarii onesti pe care ii doare fix in fund de politicienii lor infecti!
  • altu!! | 05 Dec 2010 | 13:11
    afara cu unguri din tara!!!


    tinutu secuiesc pamant romanesc!!!!!!!
  • unul | 05 Dec 2010 | 13:07
    mergeti in tara voastra ungurilor, mai faceti si mofturi