Cauta RSS Feed Schimba judetul

Dezbatere citynews.ro: Pro sau contra masurilor lui Basescu?

Eveniment 07 Mai 2010 - 10:28 - Vizualizari: 3329
Dezbatere citynews.ro: Pro sau contra masurilor lui Basescu?

Un nou cutremur politico-economic zguduie Romania. Seful statului a anuntat ca Guvernul se vede nevoit sa aplice o serie de masuri extrem de dure pentru a reduce cheltuielile bugetare. Vor scadea astfel cu 25% salariile acordate tuturor angajatilor de la stat, vor fi diminuate pensiile cu 15%, dar si ajutoarele de somaj, respectiv subventiile acordate categoriilor defavorizate si agricultorilor. citynews.ro a publicat pe larg declaratiile presedintelui, precum si reactiile care au aparut ulterior iar acum lanseaza o dezbatere in atentia cititorilor: “Sunteti pro sau contra acestor masuri anuntate de Traian Basescu? Care credeti ca vor fi efectele lor? Erau alte variante? Ne vor salva ele de la falimentul de stat?”

 

Numarul comentariilor postate deja la articolele publicate pe aceasta tema este foarte mare. O parte dintre ele au fost copiate si repostate mai jos. Subliniem faptul ca toate comentariile pe citynews.ro sunt la liber, fara necesitatea de logare sau creare de cont. Dezbaterea e deschisa tuturor. Spuneti ce credeti despre aceasta tema fierbinte. Noi vom reveni cu declaratii de la oficialitati si factorii decizionali.


CITESTE: Basescu anunta scaderea salariilor cu 25%. Cad si pensiile!

citynews.ro

Responsabilitatea pentru continutul comentariilor nu apartine redactiei citynews.ro, ci utilizatorilor care le posteaza.
  • oana | 08 May 2010 | 09:43
    http://www.financiarul.ro/2010/05/06/halucinant-de-7-ori-mai-putini-bani-pentru-aeropertul-iasi-decat-pentru-o-strada-din-cluj/

    o mica dovada pentru ceea ce spuneam mai jos. cititi articolul ca e educativ. si exemple ca acestea sunt sute si mii. :(
  • oana | 08 May 2010 | 08:48
    masurile propuse de basescu sau orice alte masuri luate pentru bugetul de stat nu vor avea nici un efect pentru ca se fura ca in codru in toate, absolut toate domeniile publice, indiferent de culoare politica a edililor, desi PDlistii fura de departe cel mai mult.
    lucrez in domeniu si vad asta in fiecare zi.
    stiu primari care nu misca un deget daca nu le "iese" nimic.
    stiu primari care mai bine nu cheltuie banii europeni decat sa ii dea conform procedurilor legale de achizitie publica.
    se cheltuie milioane de lei din bugetul de stat pe cacaturi. pe scurg banii la firme alese din care edili nostri isi trag apoi partea.
    in cazul asta nici o masura din lume nu o sa ne ajute, pentru ca se fura ca in codru.
    tristetea este ca oamenii simpli care nu au nici o vina sunt cei care sufera pentru ca masurile lovesc in ei.
    de ce nimeni nu se gandeste sa verifice cum se cheltuie banii publici si unde se scurg ei?
    de ce nimeni nu se gandeste sa taie cheltuielile extravagante din banii publici?
    de ce nu se pune accentul pe incurajarea afacerilor romanesti?
    de ce se apara doar interesele "investitorilor"
    de ce nu se adopta o crestere a TVA-ului pentru produsele de lux de exemplu, masura propusa de sute de ori si respinsa pentru ca, no, doara n-o sa loveasca guvernu in preteni.
    mai bine baga un forfetar si fute sute de afaceri mici si mijlocii care pe langa ca pot genera bani la buget mai reduc si somajul.
    si tot asa ....
    no si daca vrei sa traiesti bine trebe sa te adaptezi sa inveti sa furi si tu ca-n codru si tot asa.
    sau poti alege sa pleci urgent din tara, intr-un loc unde esti respectat ca om si cetatean.
  • ANTI BASESCU | 08 May 2010 | 05:11
    L-am votat de 2 ori, iar acum regret amarnic!!!
    Un jegos mondial ...iar noi ne meritam soarta.
    Suntem o natiune FARA COLOANA VERTEBRALA!
  • BMS | 08 May 2010 | 01:19
    Chiar n-am avut rabdare sa citesc pana jos toate post-urile, plictisitor sa vezi numai opinii pro reducere 25%, huooo bugetarii, ... etc. Oare bugetarii au renuntat deja la abonamentul de internet? sau n-au internet acasa folosindu-l numai de la berou, sau n-au pregatirea necesara sa scrie un comment??? ori toate la un loc
  • Altul | 07 May 2010 | 21:58
    Nici portugalia nici Spania nici Grecia nici Bulgaria nici Ungaria nici Franta nu au luat masurile cuvenite in 2008!! DE CE VA ASTEPTATI CA ROMANIA SA FI FACUT ASTA??
  • Tudor | 07 May 2010 | 20:51
    Poate nu ai observat dar totusi, sunt destul de multi tineri in tara asta. Si noi ce vom "mosteni"? O datorie imensa. Crezi ca ne convine acest lucru? Dar totusi, sa revenim.

    Bine Adrian, n-am dreptate. Ai tu o solutie mai buna? Spune-o, te rog frumos.
  • adrian | 07 May 2010 | 19:33
    revin cu cateva precizari pentru tine stimabile, dar promit ca sunt ultimele. asa cum am spus si in interventia mea anterioara, te rog sa lasi lectiile ca de cate ori intervii o dai in bara. copile cred ca tu traiesti in alta Romania. ai tu cumva idee de ce inseamna incompatibilitati? stii cumva care este regimul acestora? stii cat de frustrant este sa intrii sub incidenta acestui regim? eu cred ca nu. daca aveai habar nu debitai povestea cu a lucra undeva sa mai castige un ban bla bla statul va castiga etc... care stat? unde sa lucrezi ?si mai ales cum sa o faci daca e ilegal pentru multi dintre bugetari care se supun acestui regim al incompatibilitatii. insinuezi cumva ca e mai normal sa eludezi legea si sa obtii venituri din activitati care oricum nu pot fi inregistrate? sper ca nu. sper ca mai ai atata decenta. oricum imi mentin parerea ca datul cu parerea in necunostinta de cauza este sport national. sincer imi e teama cand ma gandesc ca tu vei deveni profesionistul din viitorul meu. sa ai parte de bine.
  • Tudor | 07 May 2010 | 19:03
    Ultimele doua comentarii nu imi apartin, doar primele.

    Referitor la ce a zis Adrian:

    Daca fiecare bugetar face cumva sa-si mareasca venitul cu doar 300 RON in fiecare luna (inchiriaza un apartament, isi gaseste alt loc de munca, lucreaza acasa ceva, sunt foarte multe optiuni) statul va castiga enorm. Consumul nu va scadea si totul va merge spre bine. Dar nu ... eu n-am dreptate, vai de mama mea ... e o solutie proasta faptul de a munci mai mult ...

    Si asa e, nu aici se fac "jocurile", dar asta nu inseamna ca suntem total neputinciosi.

    Repet: eu n-am zis niciodata ca sunt de acord cu ceea ce a decis Boc sau Basescu sau oricine altcineva. Eu am zis, pe scurt, ca ma dezgusta toti cei care se plang de problemele lor si dau vina pe altii, dar ei n-ar misca un deget ca sa gaseasca o solutie. Pe voi, cei care va incadrati in aceasta categorie, pe voi va critic pe fata. Si n-aveti decat sa va tot legati de varsta mea, de faptul ca sunt student, ca am doar PFA, ca asta nu va schimba simplul adevar: nu la mine e problema, la voi.
  • Maria | 07 May 2010 | 18:27
    II dau dreptate lui Tudor. Chiar daca suntem PRO sau CONTRA, altii fac jocurile si nu la Bucuresti.
  • Pana mea | 07 May 2010 | 17:28
    Ma doare-n patina de scaderile lui Basescu. O coaja de pita tot s-a gasi. Nu o fost sa moara nimeni de foame!
  • Ariciu | 07 May 2010 | 17:26
    Tot mapamondul e in criza si voi va vaicariti ca vai veti muri de foame. La ce v-ati fi asteptat. Romania e in criza de cand se stie. Exista o solutie, nu va convine, plecati. Acum nu va tine nimeni intre granitele tarii. Sa plece toti cei ce nu vor sa munceasca.
  • Tudor | 07 May 2010 | 17:20
    Unele masuri care se vor lua inevitabil, criza inca nu a venit la noi.
    iunie2010 Scaderea pensii si salarii bugetari.
    oct2010 Majorare pret utilitati: apa,gaze,curent
    ian 2011 Majorare imopzit pe profit, majorare TVA
    Majorare impozite pe proprietati
    Scumpiri in lant ... etc.
    Basescu nu-i decat o papusa la fel ca Obama , avevaratii papusari stau in umbra si-si duc cu pasi repezi planul diabolic la indeplinire.
  • andreea | 07 May 2010 | 16:24
    in mod normal n-are cum Basescu sa taie salariile, doar incordandu-si muschii, trebuie promulgata o lege prin Parlament si ma indoiesc ca PD-Lul va intruni majoritatea. Oricum, masura mi se pare radicala si totodata absurda pt toate categoriile afectate.

    Daca va fi o greva generala a tuturor bugetarilor, intreaga tara va fi blocata. Toti "privatii" se plang de sectorul bugetar, insa ce-ar face ei fara bugetari? E inadmisibil sa micsorezi salariul minim pe economie cu 25% si asa extrem de mic. Sunt zeci de mii de oameni care traiesc la limita saraciei cu 600 ron pe luna. Ce sa le mai tai?! sunt zeci de mii care beneficiaza de ajutor social ( vreo 150 ron/luna) ce sa ii mai iei? Cum sa le tai din pensie unor oameni care au muncit si cotizat o viata intreaga? E simplu de spus, dam afara 35% din bugetari, mai ingrosam randurile somerilor... asta e, da-i incolo.
    Cu siguranta si patronii vor micsora salariile avand acum un precedent.

    Sper ca toata lumea ( sanatatea, invatamantul, politia, functionarii publici etc) sa se mobilizeze intr-o greva fara precedent!
  • o | 07 May 2010 | 15:45
    Asta este problema ca daca cineva vrea sa faca ceva toata lumea sare in capul lui.Nu cu mult timp in urma cand se vroia marirea salariului la profesori si unii se opuneau atunci tot guvernul a fost de vina ca nu doreste cresterea salariilor.Pacat de pensionari ca ei au lucrat pentru stat si ar trebui sa li se dea pensia cuvenita ca profitul in vremea respectiva l-a incasat statul.
  • justu | 07 May 2010 | 15:25
    =)) m-ai dat gata. chiar crezi ca sefii o sa isi scada salariile de buna-voie? =)) sa fim seriosi! da, poate or sa-i dea afara pe aia fara pile (care nu li-s nepoti, sotii, copii, prieteni etc) si o sa pastreze asa nivelul salariilor.
  • H | 07 May 2010 | 14:34
    Nu va face-ti probleme de bugetari,caci ce-i 25% care ii pierd la salariu oricum ii castiga pe alte sporuri care inca le primesc (ex:spor vechime),sporuri care in mediul privat au disparut cu multi ani in urma.
    Daca vreti ceva concret despre criza in Romania din anii "30 studiati site-ul ziarului hotnews
    de astazi si veti vedea cum a iesit din criza Romania si a trecut pe plus.
  • aaa | 07 May 2010 | 14:25
    Toate lumea urla ca o sa scada salarul. Nu neaparat: fondul de salariu scade cu 25%, care se poate distribui proportional. Unii sefi bugetari au salarii exorbitante. Sa-i scade salariul cu 75%, pentru cei cu salarii mici cu 0%.
  • ITZU | 07 May 2010 | 14:21
    Bravo mah, tu ii fi motoru economiei! Restul sintem niste sarantoci de cacat... L A GUNOI CU NOI!
  • !!!! | 07 May 2010 | 14:18
    Asa! Aparati-i pe bugetari. Pe aia care va cer mita ca sa va trateze, pe aia care va trateaza ca pe niste gunoaie cand stati la coada la ghiseu, pe aia care va poarta dintr-o institutie in alta cand trebuie sa iti rezolvi problemele. Aia care atunci cand esti furat se prefac ocupati cu altceva. Aparati-i! Merita tot sprijinul vostu. Sa li se mareasca salariile. Dati fiecare de la voi sa le fie lor bine!
  • Tudor | 07 May 2010 | 14:16
    "Un fleac, ne-au ciuruit!"
  • vlad pop | 07 May 2010 | 14:07
    Nu stiu pana cand vom mai inghiti
    Nu stiu de ce nu se reduc doar pensiile de peste 2000 de ron ( ala care are 80 de ron sau mai putin pe luna ce face? )
    Nu stiu de ce nu se reduc salariile de 10.000 + , trebuie sa dam afara oameni si cautam crestere economica
    Nu stiu de ce nu taiem subventiile categoriilor de oameni parazite de pe acestea ( tigani care fac copii in prostie, oameni cu case cu 2 etaje care primesc ajutor de la stat deoarece nu au nici un venit declarat...si lista poate continua)
    De acord cu toti colegii care sunt impotriva si mesajele lor.

    Sunt curios cate magarii mai poate societatea indura !!!!...suntem prosti ca stam degeaba
  • Dutzu | 07 May 2010 | 13:52
    Nimic mai mult. Suntem un popor de rahat.
  • ema | 07 May 2010 | 12:51
    Au reusit sa bage zazanie intre bugetari si cei care lucreaza in mediul privat. Ce mai urmeaza?
  • operatiunea rondoul o mai stiti | 07 May 2010 | 12:35
    mai marii unui anumit partid din tara fac declaratii sforaitoare ce si cum ? dar ar trebui sa citeasca ce se scrie pe bloguri si sa intuiasca cam ce generatie vrea competitie (tinerii)
    si cam ce generatie vrea bunastare pentru ei (tov)
    s-a cam terminat
    lasati pe cei care vreau competitie sa munceasa pentru a-si tine parintii cu pensii la batrinete
    ei sunt trena care poate scoate economie din recesiune
    va spune un om de 55 ani dar care n-a fost tov si care lucreaza si acum de-i sar capacele
  • adrian | 07 May 2010 | 12:34
    citesc tot ce s-a scris aici si nu imi vine sa cred ca unii se pot bucura de aceste masuri, ba chiar le sustin. fratilor e aberant ce se intampla. eu unul sunt satul de cliseul bugetarii sa vina la privat sa munceasca. sa fim seriosi. asta o spun frustratii care nu au idee ce categorii sociale sunt bugetari, dar bat campii in continuare. sincer imi e lehamite de ineptiile spuse de studentul Tudor. vai de mama lui. ce PFA si-a facut si vine acum sa dea lectii de viata oamenilor care muncesc cinstit sau celor care dupa o viata de munca au dreptul sa aiba batraneti linistite. sa iti fie rusine. esti un nesimtit. daca aberezi, macar sa o faci pe site-uri de socializare nu sa jignesti nenumarati oameni pe care nu ii cunosti, dar iti dai tu cu parerea fiind depasit de fenomen. mai tinere, ai tu idee ce inseamna consum in tara noastra. habar nu ai. daca scade consumul ce vor face firmele private. cui vor vinde? nevand clienti pentru ca si asa puterea de cumparare e slaba, veniturile reale din ce in ce mai mici, incet asa mult trambitatele firme private vor falimenta. bine aici excludem firmele private care fac afaceri cu statul pe care il blameaza atat de mult, dar pe care il jecmanesc fara mila. sunt tot firme private si fac cele mai banoase afaceri. deci , vorbesti tu si alti Tudori ca tine mult pe langa subiect. ar fi bine sa iti ceri scuze, sa iti admiti limitele si sa te lasi de comentat. te-ai facut de rusine atat.in rest ...... sa fim sanatosi
  • cl"U"jean | 07 May 2010 | 12:25
    dar ce propuneti ? geniilor..... sa iesim repede in strada sa mai mareasca impozitele pe sclavii din domeniul privat sa ne dea noua bani sa dormim sa primim al 13 salar bani de porc bani de miel prima de vacanta si etc..... ca ei nu au nimic daca lucreaza 24 de ore din 24 si chiar lucreaza nu joaca solitaire pe bani de nimic..... si nu mar deranja daca profesorii ar preda calumea daca doctorii sar ocupa de sanatatea mea daca politia m-ar proteja etc.... dar din moment ce mi se da in cap de catre niste gorile fara 2 clase, daca ma imbolnavesc ma duc la privati k la bugetarii din spitale mori sigur, si in invatamant se face "invatamant modern" cu catedre de 18 ore pe saptamana ( eu lucrez intr-o zi cat ei intr-o saptamana si intr-o luna cat ei intr-un an) si su profesionalismul care il au nu imi este mila de nici unu....P.S. si eu am terminat o facultate si nu am fost ultimu pampalau si pupincurist inca
  • Stiglar | 07 May 2010 | 12:11
    Pentru a cata oara s-a pornit de unde nu trebuie. Toata lumea stie ca bugetul se scurge prin milioane de gauri si ca gradul de colectare este sub orice critica. In loc sa se ia masuri drastice de colectare a impozitelor si de astupare a imensului numar de gauri pe unde se scurg banii pe apa sambetei, executivul condus de d-l Basescu loveste crunt in cei nevinovati. Asa platim cu totii incompetenta si ineficacitatea acestui guvern clientelar si suntem mintiti cu nerusinare ca aceasta ar fi solutia de redresare. Nici vorba de redresare daca nu se creste eficienta actului de guvernare prin competenta si responsabilitate. Acest executiv a dovedit ca nu este in stare sa gestioneze economia. Masurile actuale pe pauperizare a bunei parti a populatiei vor duce la prabusirea consumului si nu vor produce revirimentul economiei asa cum intr-un butoi spart nu se va aduna niciodata apa. Se loveste fara mila in patura cea mai urgisita si fara aparare: cei cu venituri sub limita de subsistenta. Nu este totuna daca se reduce un venit de 50 de mii cu 25%, care nici nu simte lovitura fata de un venit de 500 pentru care inseamna condamnare la foame in conditiile in care si subventiile pentru utilitati vor fi anulate. Vor fi eutanasiati mii de pensionari cu pensii deja derizorii. Cei care au furat vor ramane neatinsi precum si clientela puterii. Sper ca macar pedeapsa lui Dumnezeu sa- atinga si blestemul celor napastuiti.
  • rbv | 07 May 2010 | 12:09
    Alata solutie nu este.
    E o tampenia sa suporte criza numai cei din mediul privat.
    Adica ce noi suntem mai fraieri. si aia de la stat sa ramana niste imbuibati?
    Noi nu primim nici o prima pentru ca ne facem treaba in conditiile prevazute in contractul de munca.
    Nici spor de periculozitate cand conducem 50.000,-km pe an pe drumurile din tara asta.
    Nici spor de iradiere ca vorbim la telefoanele mobile 3-4 ore pe zi,
    Altii de ce sa beneficieze de ele din banii nostrii (pe care ii producem noi).
  • ANDREI | 07 May 2010 | 12:07

    Masuri gresite, ce trebuia facut?
    1.reducereaa CHELTUIELILOR BUGETARE altele decat salariile: deplasari, masini, propaganda, consumabile, vile de protocol,echipamente, obiecte de lux, protocol,
    2.reducerea NUMARULUI de bugetari,aparatul este supradimensionat si clientelar,
    3. reducerea SALARIILOR DEMNITARILOR
    4. reducerea NUMARULUI DE AGENTII si alte structuri administrative, institutii cu atributii suprapuse
    5.anularea fondurilor catre PARTIDELE POLITICE, sa se autofinanteze
    6. reducerea costurilor din DIPLOMATIE, SERVICIILE SECRETE SI PRESEDINTIE
    7. reducerea ajutoarelor si subventilor catre rromi si a burselor externe acordate moldovenilor
    8.anularea AJUTORULUI catre republica Moldova,
    9.declansarea parteneriatului PUBLIC PRIVAT pt realizarea autostrazilor
    10.repatrierea CAPITALULUI exportat in off shoruri si paradisurile fiscale
  • adi | 07 May 2010 | 12:02
    Cam tarziu pentru aceste masuri si din pacate daca nu era FMI-ul nici acum nu se facea reforma. Ganditiva ca la stat exista toate posibilele combinatii de sefi, sef de sectie se de sala sef de sef sef de tura, sef .... care toata ziua se plimba cu mapa si iau sporuri de stres de ....
    si toate pe banii nostrii. Si acum ei striga in gura mare, saracii sunt alungati din cuib si nu se pricep la nimic si nu se pot descurca odata ajunsi in lumea reala.
    Din pacate cei care vor fi alungati is tot aia care lucreaza si sefii vor ramana caci fiecare are pile, the big family. Curatenia generala trebuia facuta acum 15 ani din pacate.
  • Privat | 07 May 2010 | 11:53
    Total pentru aceste masuri cu mentiunea ca imi pare sincer rau pentru bugetarii harnici si capabili care isi fac treaba. Masurile astea trebuiau luat acu 1 an jumate.

    "Sectorul de stat este ca un om gras de 200 de kilograme, care s-a catarat in spatele unuia foarte slab si subtirel de 50 de kilograme, care este economia romaneasca."
  • singuraticul | 07 May 2010 | 11:24
    ieri toata tara a asistat la primul descurs de dreapta autentic al unui sef de stat din Romania post evenimente 1989 , sa-i nu-i fie de deochi , atentie tovarasi incep sa se contorizeze faradelegile facute
    viva bumbesti- livezeni , salva -visei
    se va traduce pt voi viva autostrada odrdea-bucuresti
  • alinutza | 07 May 2010 | 11:11
    statul va da cu capul de totzi peretzii. multzumesc lui doamne-doamne ca am reushit sa fug la timp din tzara asta de doi lei. daca privesti de afara te apuca groaza. nici in vizita nu mai imi vine sa merg.
  • MB | 07 May 2010 | 11:05
    Prima masura corecta de cand e basescu la putere. E prima de dreapta. Cine nu e multumit la stat sa vina la privat sa produca ceva pentru tara.
  • unu | 07 May 2010 | 10:58
    | 07 May 2010 | 09:28
    Ela eu cred ca era mai bine cu Geoana si ar fi facut mult mai multe decat Base marinarul si Boc-poc incompetentu!Ma TUDORE daca te-ai nascut in Cluj inseamna ca nu poti sa fi snob sau te-a prins si pe tine mirajul sau sidromul ,,Boc-poc'' ca dora e sindromul din Cluj de susti ca,,combateti cu argumente valide '' si eu nu stiu pe ce planeta ai trait pana acuma!In fine nu are rost sa mai zic nimika si o tara intreaga se plange si tu inteligentule mai si il faci pe desteptul!Eu cand am ramas fara loc de munca nu am mers pt somaj ca eram sigur ca o sa imi gasesc de lucru si NU AM MERS SA INTIND MANA LA STAT dar asta nu inseamna ca cei care au mers au mers sa intinda mana isi merita soarta !Pt,,ORA'' e vb de credit ipotecar deci ai scris dageaba acolo si ziua mea de nunca incepe la 8 si se gata seara ca trb sa umbli ca sa iti promovezi firma deci mai bine taci!
  • ora | 07 May 2010 | 10:57
    | 07 May 2010 | 08:59
    baiete dar cu creditul de la banca dupa care spui ca platesti dobinda ,ce ai facut ? AI INCEPUT O AFACERE ,AI FINANTAT O SCOALA ? Tare ma tem ca ai fost boier si ai trait un miraj frumos citeva luni cu acei bani.
    poate incerci o munca si sub statutul tau social sau educational,ca nu iti pica diploma din cui!
    de ce sa-ti pling de mila acum ? Cind tu luai bani de la banca pt prostii am luat si eu pt o afacere ! uite care este diferenta intre noi ! Eu o ajut pe mama care si ea este pensionara si mai si munceste pamintul pe care il are la tara !
    eu te sustin pe tine ,dar tu oare ce faci sau ce ai incercat sa faci?PLINGI PT CA ITI MERITI SOARTA!
    LA MUNCA NU LA INTINS MINA !
    si sa nu uit ziua mea de lucru incepe la 5.00 si se incheie dupa 12-14 ore ,a ta cind incepe ?
  • ela | 07 May 2010 | 10:56
    | 07 May 2010 | 08:34
    ar fi redus din cheltuielile lor de la parlament ,din institutile guverlamentare din cheltuielile cu combustibilul cu energia cu fabrica aceea care o au peste hotare din perioada comunista si platesc miliarde pe nimic(daca ati vazut reportajul de la tv.cred ca pe antena.)din bani care-i plateste statul adica noi din procesele pierdute etc... asta crezi ca ar fi facut ,sau si-ar fi platit chiriile restante.
  • Tudor | 07 May 2010 | 10:56
    | 07 May 2010 | 08:34

    Sunt mai inteligent de atat. Credeti ca mi-as fi permis sa postez ceea ce am postat daca eram in vreun partid? Daca aveam aspiratii de politician?

    Nu, nu am votat niciodata. Nu voi vota niciodata. Si nu sunt "snob"; m-am nascut in Cluj si traiesc in Cluj ... nu sunt un baiat de la tara care ajunge la o facultate si apoi se crede tare important.

    Voi credeti ca faptul de a merge prin cluburi e singurul scop in viata al unui student? Eu n-am fost niciodata in niciun club si nu-mi platesc eu facultatea ca am prins loc la buget.

    Si nu castig enorm, nu am zis niciodata asta. Din cat castig imi pot acoperi cheltuielile si sa si pun deoparte asa ca sunt multumit.

    Stiam ca se va ajunge aici: atunci cand nu aveti cum sa combateti cu argumente valide ce am zis mai jos, va luati de persoana mea. Ei bine, nici aici n-aveti ce baga de vina. Asa ca mai bine ati trece la fapte si nu v-ati mai plange atata.
  • rabdare | 07 May 2010 | 10:56
    | 07 May 2010 | 01:39
    Ma gandeam ca in sectorul bugetar ( consumatori ai 28 % din buget) intra si doctorii si soldatii si politistii dar probabil ei is din alta categorie. In state e o vorba: nu scapi de doua lucruri in viata - de moarte si de fisc. As vrea sa vad ziua cand se vor face verificari reale la adevaratii operatori economici (cei care fac milioane de euro pe luna), nu la SRL-ul care muta mobila, si se aplica legea. Legea aia proasta si absurda, dar sa o aplice. In Romania verificarile la marii "afaceristi " se fac la bar, nu e ok (ganditi-va cate bonuri primiti cand cumparati un produs).
    Si inainte de a taia 25% din salarul bugetarului de rand uitati-va putin la salariatii din agentiile nationale, guvernamentale si mai stiu eu de care cu "adevarate" salarii sau la parlament, presedentie sau guvern care toate au primit, fiecare, majorari de buget cu cateva zeci de milioane de euro in anul 2010 cand "se stia de criza".
    Am noroc ca sunt tanar si nu mie frica sa muncesc si pot sa plec oricand din tara, dar in situatia mea sunt multi tineri care putini se vor intoarce odata plecati. Problema e ca fara forta de munca tanara si reala nu o sa poti asigura nimic peste 20 de ani si tu in calitate de guvernant nu faci nimic in privinta asta. Ori atat timp cat platesc asigurari medicale de 150 de lei pe luna, si ajutor de somaj de 50 lei pe luna (raportat la salarul meu) si ma duc in spital si imi da lista cu ce sa cumpar pt orice interventie imi rezerv dreptul sa bag undeva (pe banii mei ) si sa nu mai vreau sa le platesc ca oricum nu am nici o siguranta ca ma omoara..... incet ......incet.
    Asa ca mai asteptem putin si apoi sa ramana in romania Renault, Petrom, OMV si hipermarket-urile si toti pensionarii (aia cu pensii de peste 3000 lei pe luna) ca restul o sa fim in groapa).
    O zi buna si somn usor ca statul isi indeplineste prima obligatie (sa aiba grija de cetatenii sai).
  • alexa | 07 May 2010 | 10:55
    | 07 May 2010 | 01:31
    vina ne apartine tuturor dar sa-i multumim d-lui Mugur Isarescu ca de nu eram de mult in cacao.Sistemul privat a sacrificat mult e adevarat,dar in el sunt si nereguli,iar la o adica cine este cel mai mare datornic?Statul Roman.LA cati privati a platit statul facturile,pe care ei au platit tva,impozit etc.La gastile lor eventual.Se spunea de farmacie ceva.la antibiotice Iasi statul e actionar majoritar dar daca tot utilizeaza farmaciile bani publici de ce nu le impune ca si clauza contractuala ca ce exista acolo ca si produse proprii fabricii sa fie achizitionate in vedereaeliberarii pe retete compensate si gratuite.de ce trebuie sa inghit ampicilina de sandoz din import cand pot sa iau in continuare de la Iasi cum am inghitit cand eram copil.Asa cum se fac cesiuni de facturi cu diverse depozite si casa de asigurari eu as livra din fabrica direct farmaciilor si as face cesiunea intre farmacie-fabrica si casa de asigurari.Banii nostrii ar ramane in tara nu ar merge la fabrici de dincolo.Gandeste cineva acolo?sunt convinsa ca si altii aveti cunostinte despre astfel de fenomene la care ei nu se gandesc dar nici noi,vrem import.
  • bugetar | 07 May 2010 | 10:54
    | 07 May 2010 | 01:10
    Ce mai e si ideea asta prosteasca emisa dupa trei zile de deliberari?! Oare chiar nu le e frica ca vom iesi in strada, nu se tem de noi?! -25%!!! si cica compenseaza ei ce e sub 600 lei, dragii de ei....sa il vad pe Base traind o luna cu 600 lei, ca nici chiria nu si-ar plati-o din banii astia!!! Trebuie sa ieism in strada, ca grecii sau ca moldovenii, altfel nu se mai poate...BASESCU se crede marinar pe nava, ca sa nu zic dictator...oare nu il impusca cineva odata?!
  • ana | 07 May 2010 | 10:54
    | 07 May 2010 | 00:59
    nu-mi jigniti inteligenta!vizitati cartierele din buna ziua cluj,si va schimbati parerea!cel cu casa cu 3 camere plateste forfetar sau a facut credit pe care si-l plateste numai el stie cum.traiti printre oameni,vorbiti cu toate categoriile sociale si veti constata ca am dreptate.60%din angajatii din domeniul privat sau asa zis privat (nu ma refer la firme mixte sau concerne mari,corporatii) platesc chirie la negru,salarii la negru.iar noi le acceptam.in zona mea ,in 2 judete vecine dupa itm daca ai studii superioare salariul brut de incadrare este minim1200 iar in celalalt 600!nu lovesc in sistemul privat,familia mea asa a strans bani,dar stiti tot asa de bine ca si mine ca ca unii sunt numai prosti cu bani care-si bat joc de o intrega societete.am o prietene farmacist are o farmacie si a cerut oarece medicament intr-un depozit mare si important pe piata.nu aveau...tragedia vine din faptul ca erau multe in depozit dar ea e mica in sistemul acesta unde felia de tort trebuie savurata,dar nu singur.si sigur erau in depozit le poate spune si unde au facturat si cat dupa solicitarea ei.produsele respectivelipsesc de pe piata deoarece alti jucatori la loto au importat la un pret mic ca asa s-a negociat cu ministerul sanatatii,dar au dat tunuri exportand produsul altor tari.sa traiti, si sa va gasiti medicamentele pentru HVB siHCV SI cele pentru diverse forme de cancer produse de respectivul producator.a nu intelege gresit:ea nu castiga din asta ca lua fara disc iar la un flacon de 1200lei castiga 30 lei iar banii ii vede din luna aprilie 2010 in luna ianuarie-februarie 2011.deci?a deschis de 7-8 luni farmacia pana atunci a fost sclavul pe plantatie si stiu prea bine ca avea 7000lei salar in mana iar in cartea de munca 2600lei...salarii negre la halate albe...
  • gogu | 07 May 2010 | 10:53
    | 07 May 2010 | 00:54
    Si doar atat. E total neinspirat in Romania sa vii si sa spui ca in loc sa spargi banii in cluburi (ca studentii nu?) esti suficient de prost sa muncesti ca sa traiesti. Nu conteaza ca nu ai bani, trebuie sa-ti iei toale "de firma" un telefon "tare" si sa te afisezi in cluburi chiar daca pe ban imprumutati. Si pe urma sa ne dea statu' burse mari ca nu putem trai.
    Exact tipul asta de rationament ne-a afundat in rahat.
    In vest exista credit pentru studii pe care-l platest dupa facultate si in general se lucreaza. In loc ca "toata lumea sa se planga in tara " mai bine si-ar lua inca un "job" si poate ar fi mai fericita.
    Faptul ca la targ de locuri de munca s-au cautat doar cariere de paznic de noapte si au ramas neocupate o gramada de locuri de munca oferite inseamna ca nu e foame reala. Cand mori de foame si esti cu creierul acasa, lucrezi orice ca sa nu mori de foame tu si familia ta. Chiar daca e sub nivelul tau de pregatire si e mai slab platit e ceva temporar pana-ti gasesti altceva multumitor. Degeaba spui ca Boc si Basescu sunt incompetenti (si ai dreptate) ca tot it mor copii de foame. In Germania dupa razboi mureai de foame daca nu munceai si acesta a fost motorul cresterii nu protectia sociala. La noi daca unul spune ca in loc sa se distreze munceste si e multumit sigur e din ceva partid politic (in perioada aceasta portocali) fie e un frustrat de care nu avem nevoie si pe care il trimitem la coasa adica la munca: suprema rusine si umilinta in Romania. Adica mai rau decat sa-l bagam in muma sa. Oricum sa incepi o afacere in Ro unde toti tabara pe tine si iei amenzi chiar pe prevederi de lege inventate este semn clar de incostienta. Ar trebui tovarasi, sa ne unim si sa infieram cu manie proletara un astfel de individ care ne strica tineretul. Sa punem tineretul sa stea la locul lui: in cluburi
  • clujean | 07 May 2010 | 10:53
    | 07 May 2010 | 00:25
    Jur ca tampit si snob ca Tudor asta mai rar si vreau sa iti zic ca si eu mi-am deschis o firma dar nu am avut norocul tau sa imi reusesca (depinde cat inseamna pt tine sa ai bani) si ma plang si m'am luptat si eu!Nu mai bagti in seama asa specie de emochin care se crede deja ministru!Si ca sa te corectez mai bine taceai macar ca sa nu iti va vada toata lumea ineptiile ...tale mai!Jur ca tu ai sarit gardul de la nebuni de 10 ori pe zi si cu siguranta nici un fel de calmant sau medicament sau tratament nu te poate salva!
  • maria | 07 May 2010 | 10:52
    | 07 May 2010 | 00:22
    Sunt pensionara.Tinerilor,plecati de-aici!Ce tara-i aia care-i sacrifica pe batrani?
  • gogu | 07 May 2010 | 10:51
    | 07 May 2010 | 00:20
    simplu sa iti rezervi loc in fata daca se pune de o "Grecia" dar adevarul e ca pana acum criza a fost suportata de privati, patroni si angajati deopotriva care au fost singurii care au fost loviti de somaj si inghetari/diminuari de salarii. Statul a avut grija sa fie primul care-si ia partea si privatii raman cu bani neincasati din cauza blocajului finaciar . Sunt multe firme cu profit pe hartie si cu impozitele platite dar care inchid pentru ca intra in incapacitate de plata.
    Angajatii de la stat au facut greve pentru ca urma sa le scada scazut veniturile prin eliminarea unor sporuri aiuristice ( refacerea la revenirea din concediu)
    Aminteste cineva mai jos de patronii onerosi ce si-au facut vile din banii neplatiti la stat. (Apropo presa a inoculat o idee tampita:in romania patronii nu isi fac devat vile, nici unul nu isi face casa chiar daca are 3camere bucatarie si suprafata cat un apartament)
    Probabil ca sunt si de astia dar vor fi gasiti si executati de tot felul de "organe" ce nu au aceeasi pozitie erecta in cazul datoriilor imense la buget ale firmelor de stat.
    In USA dupa concedieri masive s-au facut reduceri de salarii si de diverse alte beneficii. Diferenta este ca ei inteleg ca prin greve pe motive aiurea nu fac altceva decat sa ramana si fara salariul diminuat. Nu am auzit de vre-un sindicat in Romania ce la iesirea de la negocieri sa spuna ca au analizat starea societatii si ca sustin o reducere a salariilor cu x procente pe y luni pentru a reusi sa-si pastreze locul de munca. Degeaba ti se mareste salariul (sau se pastreaza in unele cazuri) si da faliment firma peste doua luni din cauza aceasta.
    Trebuie sa intelegem ca sunt masuri ce se iau cand cutitul a ajuns la os si ca sectorul privat, dezosat de cativa ani , nu mai poate sustne slujbe garantate si bine platite. Nici Geoana in nemarginita lui intelepciune si cu tot ajutorul expertuluilui Vanghelie nu prea mai avea loc de intors. Parca erau si ai lui cand s-a introdus tampenia cu impozitul forfetar. Degeaba cota unica e de 16% in Ro guvernul stabileste care e minimum pentru partea lui adica asta inseamna ca firmele trebuie sa faca un profit minim de sute de milioane (bani vechi) pentru ca procentul cotei unice sa fie respectat . Doar legea asta a pus pe drumuri o gramada de oameni ce lucrau in firme ce erau la limita supravietuirii dar care isi plateau salariile si taxele.
    Din cate am inteles scaderea salariilor poate fi anulata in lunile urmatoare prin concedierea a 25% din personal (si asta nu e greu pentru ca sunt o gramada de capuse numite politic ce doar incurca prin prostia si incompetenta lor -atat Boculisti cat si Geonaci) iar restul sa ia salariile nediminuate
  • unuuuuuuu | 07 May 2010 | 10:51
    | 07 May 2010 | 00:11
    Ma TUDORE toata lumea se plange in tara asta si vi tu si il faci pe destepul ca ai vandut si tu poate 2 telefoane si mai si bagi vrajala ca tu nu ai votat cu marinaru!Eu zic ca cel mai bine sa mergi la coasa ca esti un putoi de student care habar nu are de viata si poate esti si un frustrat si lasi aici un coment nepotrivit sau mai bine zis neinspirat!Vezi ca trebuie sa mergi in club ca doar esti student si nu esti analist de viata ma frumosule inteligentule,geniule!De smobi ca tine nu avem nevoie,pleaca la coasa!
  • ana | 07 May 2010 | 10:50
    | 06 May 2010 | 23:33
    tudor,multumesc!sa nu crezi ca plec fara sa privesc inapoi,dar am 42 de ani si un copil de 4ani,eu m-am intors din Germania in anii 90 cu familia ai mei dorind sa moara aici,noi am fost vanduti odata si totusi am revenit.stiu ce inseamna sa fii strain,dar si aici ma simt idem,principiile sunt altele decat cele cu care am fost educata,aici nu exista ora fixa,cuvant,iar astea sunt minore.Voi nu stiti ce inseamna disciplina,ce inseamna sa te rada un razboi si sa construiesti totul de la zero,fara sa fii cand cu nemtii cand cu rusii.Cine este motorul economiei europene?GERMANIA!Cuvantul de baza in tot este DISCIPLINA.au schimbat ei imnul?nu!Pentru ei Germania e deasupra tuturor si fac totul ca sa fie asa.cati mari afaceristi romani s-au oferit sa platesca taxe marite ca sa scoata tara din noroi cum au facut nemtii?NOI nu cred ca am manca 3 cartofi pe zi pentru ca atat avem mai degraba ne imprumutam la vecini.Voi reveni in tara in vizita pentru ca am aici 4 morminte iar de luminatie vreau sa fiu acasa in fiecare an...cu atat sunt datoare acestei tari cu pamantul in care mi-am inmormantat parintii si socrii deoarece tara m-a vandut pe mine pentru marci.va doresc tuturor o viata buna si sper sa nu va simtiti niciodata numai un sac de cartofi in piata.va e greu?se poate si mai rau.de voi depinde.parintii mei au fost medici si s-au ridicat de jos,au construit o avere impresionanta si totusi au dorit sa revina la radacini.eu nu am probleme financiare am inca afacerile lor de dincolo dar am vrut sa le urmez exemplul si sa construiesc ceva pentru fiica mea aici unde sufletul parintilor mei se simte.cu cat esti mai corect cu atat ai mai multe controale,mai multe amenzi.
  • Gogul | 07 May 2010 | 10:49
    | 06 May 2010 | 23:07
    Asa va trebuie ca la-ti votat, acuma suportati. Asa ne meritam, mai rau ca pe vremea lu suspinatu. Acuma sa vedeti tupeu asta asa vorbeste de parca nu el a fost presedinte pana acum. De ce nu strange el cureaua sa renunte la leafa si privilegi, sau voi cei care il pupati in c.. nu stiti? Un exemplu mic de criza va arat? Ia vedeti aici ce se intampla http://prefecturacluj.ro/vacante.htm . Basescu vorbeste ce sa intamplat in 2008 si in 2009? Pai da el ce a facut din 2005 pana in 2010? DEMAGOGIE. Sa inceapa revolutia. Jos BASESCU jos PDL.
  • vasile | 07 May 2010 | 10:49
    | 06 May 2010 | 22:58
    esti din ceva partid de acea faci pe toata lumea lenesa si puturoasa , mai copile o sa dai si tu peste vreo boala sau vreo nenorocire in viata si atunci o sa ajungi cu picoarele pe pamant ,si domnul presedinte nu este patetic? eu zic sasi striga lui cureaua si la alti care sunt patroni si nusi platesc datoriile la stat pe firme sau echipe de fotbal mai ales cei din bucuresti cu care domnu presedinte bea cu ei la masa si merge la meciurile lor ei trebuie sa plateasca , nu un amarat de roman care are de platit inpozit maxim 1.500 de lei . prima date zic sa vb despre tine nu sai jignesti pe alti pe care nui cunosti .si se vede ca nu ai nici un apropiat in sitoatia acea de patetic . lasane tudor lasane lasane tudor lasane .
  • Tudor | 07 May 2010 | 10:48
    | 06 May 2010 | 22:53
    ana, si Simplucetatean51, voi ati inteles care e de fapt problema. Ma bucur ca totusi, mai exista oameni deschisi la minte care vad problema in ansamblu, nu se vad doar pe ei.

    Daca noi nu facem nimic, statul chiar nu are ce sa faca sa ne ajute. Eu mi-am facut partea, asa ca am libertate de exprimare; si la fel ca mine sunt inca cativa, dar tot suntem prea putini ...

    Totusi, sper inca ca nu se va ajunge la demonstratii si proteste inutile care nu fac altceva decat sa trateze temporar simptomele si nu boala in sine si ca cei mai multi vor ajunge la concluzia ca au stat destul pe drojdiile lor si ca e momentul sa faca ceva. Speranta moare ultima ...
  • suparatul | 07 May 2010 | 10:48
    | 06 May 2010 | 22:46
    Basescule esti un Nemernic ! Toti banii ce-i tragi de la pensionari si someri sa tii pui in jerbe de flori pe mormantul tau !! Luate-ar Omul cu Coasa !! Sa n-apuci 1 Iunie sa-ti vezi planul malefic !!
  • ana | 07 May 2010 | 10:47
    | 06 May 2010 | 22:37
    fluturasii de la salariile mele nesimtite de bugetar,arata ca de la 16,87 tarif/ora{eu fiind capsunar} am ajuns la 10,11.Ce mai vrea sa-mi ia?Am luat eu decizia si mi-am facut bagajele,mi-am luat familia si am acceptat oferta danezilor atat pentru mine cat si pentru sot ca de la nici 500 euro/luna la 9000/luna e o diferenta,dar mai castiga si sotul dar mai mult ca mine.Sa va fie de bine,sa traiti bine,dar mi-e rusine cu mine ca nu raman sa muncesc aici sau sa ma scarpin cum spunea cineva.Copile,stinge tu lumina ca eu am invatat 25 de ani,am facut un doctorat in Danemarca si am invatat sa operez creiere,dar mai destepti tot n-am cum sa va fac.Sa nu ma recompensati cu titlul de spagar-e o greseala.sistemul nostru de sanatate e cacao iar din oala comuna se trateaza toti si inca gratuit.Cati aveti salarii negre la patroni?Cati aveti chiriasi la negru?Cati construiti case si apoi le donati pana la rude de gradul 3 ca sa nu platiti tva si impozit?voi furati statul iar el ne ia noua.cand primiti salariul negru va ganditi ca la sanatate dati 2lei dar beneficiati de 5oolei lunar sau ca la pensii dati 1 leu iar de o prindeti o sa muriti de foame?Toti prin atitudinea noastra gresim undeva deci ne lamentam inutil.si eu gresesc ca plec fara sa infrunt lucrurile dar am o sansa si n-o voi rata pentru ca am mai refuzat acum 2 ani.Romani evitati sa furati statul si poate ca asa va va fi bine.contribuiti fiecare real la fonduri,demascati patronii fara sa va temeti ca nu o sa lucrati,iar patronii sa-si cumpere vile de lux si masini numai din dividente,nu pe firme ca sa nu plateasca impozite=de aici vine fratilor si forfetarul pentru cei care abia incep.furati mai putin si platiti taxele,impozitele reale.structura mea e alta eu sunt sasoaica.
  • Tudor | 07 May 2010 | 10:47
    | 06 May 2010 | 22:34
    Eu va consider limitati pentru ca nu va dati seama ca faptul de va plange de situatia actuala nu rezolva absolut nimic. Faceti ceva! ORICE! Cei de la conducere nu sunt iepurasi magici care sa poata dea bani populatiei de fiecare data cand acestia se revolta.

    Nu-ti ajung banii? Fa pe dracu-n patru si fa rost de mai multi. Se poate; si nu sunt singurul care a reusit asta. Dar e mult mai simplu sa te plangi si sa dai vina pe altii pentru ca aia nu costa nimic.

    Daca toti cei care se plang ar fi tacut din gura si ar fi cautat sa lucreze mai mult, sa castige mai multi bani (daca de bani au nevoie) atunci statul ar fi castigat mai multi bani din impozite si nu s-ar fi ajuns aici. Si acum parca vad ca toti bugetarii vor iesi in strada ca sa protesteze impotriva acestor decizii. Si uite asa ajungem sa dam vina unii pe altii si toata economia stagneaza pentru ca suntem prea ocupati cu asta.

    Voi chiar nu vedeti ca nu mai traim in economia de acum 2 ani? Ar fi timpul sa va adaptati ...
  • Simplucetatean51 | 07 May 2010 | 10:45
    | 06 May 2010 | 22:30
    Este corect ca cele doua taxe, cota unica si TVA, au ramas neschimbate in beneficiul sectorului privat, cel care a suportat cu stoicism pana acuma urmarile Crizei. Este normal ca si cheltuielile bugetare destinate salariilor sa scada cu 25 %, dar si cheltuielile de la alte capitole de buget: achizitii neproductive sau aiuristice, deplasari in tara sau strainatate, obiecte de inventar, contracte sau programe paguboase si ineficiente etc. Masura trebuia luata mai de mult, dar bine ca s-a luat si acum. Scaderea Fondului de salarii pentru bugetari nu ar trebui sa se faca insa prin scaderea salariilor propriu-zise ci prin reducerea personalului necompetitiv, incadrat de sefii de institutii centrale sau locale pe criterii politice, de rudenie sau interese obscure. Cei care lucreaza in sectorul bugetar, gandind corect si sincer, pot sa vada concret ca multi dintre colegii lor nu prea au obiectul muncii pentru salariul pe care il primesc lunar. Problema este delicata acum in ceea ce priveste modul de evaluare si selectare a celor care nu lucreaza eficient si care trebuie sa treaca in somaj. De asemenea e nevoie de o restructurare la sange a institutiilor si agentiilor statului, multe dintre ele ramase de pe vremea Epocii Ceausescu. In privinta Fondului de pensii chiar daca el trebuie sa scada, nu ar trebui sa afecteze pensia propriu-zisa ci doar a acelora care au obtinut-o ilegal sau nu au contribuit suficient la fondul de pensii cand au fost in activitate (vezi pensile speciale!). Aceleasi reduceri sunt necesare si in sistemul de ajutoare sociale, unde multi asistati sunt inca capabili sa lucreze. Deci principalele masuri in aceste moment ar trebui sa fie: 1) reducerea substantiala a cheltuielilor bugetare prin reducerea personalului si a programelor inutile; 2) excluderea celor care au obtinut pensii de boala ilegale sau pensii speciale; 3) reducerea sau eliminarea unor ajutoare sociale (imbracamintea nou-nascutului, cornul si laptele, subventiile la caldura, etc.). Daca se iau corect si rapid aceste masuri, salariile celor ramasi in sistemul bugetar, pensiile si ajutoarele sociale absolut necesare persoanelor defavorizate ar trebui sa nu fie modificate de loc. La cele de mai sus trebuie adaugate: a) reforma profunda a administratiei centrale si locale; b) reducerea la minim a birocratiei; c) sustinerea unor facilitati fiscale pentru activitatii firmelor particulare, mici si mijlocii; d) refacerea infrastructurii (drumuri, canalizare, electricitate, cablaj, net etc., e) simplificarea legislatiei actuale, prea stufoasa si schimbatoare…Asta ar trebui sa fie, in opinia mea, prioritatile Guvernului in acesti 2-3 ani, prioritati sustinute constructiv de cei din opozitie si de cetatenii contribuabili. Ce s-a facut rau nu se mai poate schimba; ce facem acum pentru a ne reveni economic este important. Toti cetatenii Romaniei, de la mic la mare, de sus in jos ar trebui ACUM sa treacem la FAPTE si sa vorbim mai putin. Si cred sincer ca vom putea face acest lucru...
  • Eu | 07 May 2010 | 10:45
    | 06 May 2010 | 22:22
    Ştiu că plouă, dar ar trebui să fim deja pe stradă! Singura soluţie, încă o .......!
  • Dacian | 07 May 2010 | 10:44
    | 06 May 2010 | 22:22
    Ti se pare ca suntem limitat pentru ca punem niste intrebari de bun simt. Tu ce o sa faci cand o sa ai 70 de ani, nu o sa astepti sa iti primesti pensia pentru care ai cotizat zi de zi, luna de luna ca un nebun atatia ani? Ti se pare normal ca oamenii aia sa astepte mila copiilor dupa o viata muncita. Intrebarea era generica. Bineinteles ca o sa imi ajut parintii, dar poate altii nu pot. Iar de luat la mine - tu crezi ca asta e o solutie? Tu, marele student care a reusit in business, ti-ai lua parintii cu tine in garsoniera? Iar in privinta specialistilor - intrebarea era legata de pensia minima, daca va fi si ea scazuta.
  • Tudor | 07 May 2010 | 10:43
    | 06 May 2010 | 22:18

    Ce sa faci? E chiar asa de greu de vazut?

    Se muta la voi si impartiti cheltuielile. Asa si ei economisesc niste bani si voi. Si nu cred ca la banii tai iti permiti sa te crezi boier, sa nu-ti convina sa stai impreuna cu parintii in casa.

    Sau daca esti atata de important gaseste-ti alt loc de munca mai bine platit sau deschide-ti o afaere proprie si asa ii vei putea intretine si pe ei. Sa nu crezi nicio clipa ca faptul ca "intrebi specialistii" va rezolva vreodata vreo problema.

    Serios ... sunteti chiar asa de limitati?
  • Dacian | 07 May 2010 | 10:43
    | 06 May 2010 | 21:53
    Parintii mei sunt pensionari. Dupa 30 si de ani de munca au o pensie de rahat - unul 750 si altul 600 si ceva. Daca le taie 25 la suta cum or sa se descurce??? Eu castig 1800 salariu si nu ma ajung cu rate si cu tot ce am pentru familie (sotia si 2 copii). Ce o sa fac cu batranii??? Sa ii privesc cum mor de foamen? Ce or sa faca astia cu pensiile minime, pe care tocmai le-au dat? Le vor taia? Va rog sa intrebati specialistii, sa ne explice
  • Tudor | 07 May 2010 | 10:42
    | 06 May 2010 | 21:48

    Sunteti patetici.

    Si da, ma refer la voi, care atata va tot plangeti de problemele din tara asta. Normal ca daca stai toata ziua cu mana-n posterior si nu faci altceva decat sa dai vina pe criza, pe stat, pe guvern, nu reusesti nimica.

    Eu sunt student, in anul 2. Ce credeti, ca parintii pot sa imi dea o gramada de bani? Si ei au rate si problemele lor. Si, in loc sa ma plang ca vai de mine, ca nu-mi gasesc loc de munca ca nimeni nu mai angajeaza m-am apucat de un domeniu, sa-l invat. Am devenit priceput in domeniul acela si surpriza: am fost deja contactat de o firma care vrea sa ma angajeze. Am refuzat oferta pentru ca mi-am facut PFA si acum am clientii mei si castig mai multi bani ca si cum as fi castigat ca si angajat. Si in cat timp? 2 luni de zile; de plina criza. Deci mai dati-o dracului de treaba ca sunteti toti niste lenesi puturosi.

    Daca Basescu (NU, nu am fost la vot) gaseste o solutie ca sa ne scoata din criza, dar trebuie sa strangem cureaua pentru aia, nu e bine. Daca nu face nimica, iar nu e bine.

    Imi e scarba de voi, cei care doar vorbiti si nu faceti nimica ... macar de ati tacea din gura, sa nu va vada toata lumea ineptiile ...
  • jjjjj | 07 May 2010 | 10:41
    | 06 May 2010 | 21:45
    Bugetarii care paraziteaza sistemul sunt principala cauza a dezastrului financiar. Si-au facut studiile pe bani, la FF, toti semianalfabetii au masterate si functii cu sporurile adiacente. Sporuri hilare si socante. In realitate, sparg usile la ora 16, au multe zile libere, fac petreceri prin birouri, tasteaza cu mare greutate o fraza si, evident, te privesc arogant. Toti au priviri senine, ca n-au nici o apasare. N-au dead-line-uri, responsabitati si nici riscul sa-si piarda jobul.
  • hhhh | 07 May 2010 | 10:40
    | 06 May 2010 | 21:30
    Bravo! Nu trebuie sa platim toti pentru a tine in puf o armata de functionari incompetenti si aroganti. Pensionari, nu va lasati manipulati si intelegeti ca daca ar fi crescut taxele ati fi pierdut MULT MAI MULT!!!!!
  • Alecsa | 07 May 2010 | 10:40
    06 May 2010 | 20:36
    Si asta e doar varful icebergului !
  • justu | 07 May 2010 | 10:39
    | 06 May 2010 | 20:33
    de pensii nu au ce sa se atinga ca e jale si asa, dar cu reducerea salariilor la bugetari sunt de acord. mie, da angajat privat, mi-a ramas salariul neschimbat din 2008, ca doar a fost criza si patronul a zis ca trebuie sa asteptam. ei cum nu le creste salaru cum ies in strada si se scandalizeaza. mie nu mi-a dat nimeni spor de haine, de calculator, de stres sau de confidentialitate. si nici nu lucrez 8 ore pe zi, din care 7 sa joc solitaire ! unii dintre ei merita - sunt si exceptii, normal, dar unii merita. chiar si 50%
  • sabin | 07 May 2010 | 10:38
    | 06 May 2010 | 20:25
    Asa e cand stai cu mana-n dos pana in ultimul moment si nu faci nimic. Altii s-au pregatit pentru criza, ai nostrii vor emisiuni la tv sa apara si ei pe sticla(mister boc de exemplu). Cum iti asterni asa dormi, sau cum votezi asa traiesti. Pentru unii astfel de masuri se pot transforma in tragedii personale si din pacate acesti oameni n-au nici o vina. Tot ce se intampla rau e numai si numai din cauza strategiei lor idioate de a iesi din criza. Un guvern mai prost ca asta n-am vazut in viata mea. Sper ca toti ce care l-au votat pe basescu (doar el a psu guvernul) sa fie bugetari si pensionari
  • targumuresean | 07 May 2010 | 10:38
    06 May 2010 | 19:14
    Urasc ca m-am nascut in tara asta de cacat si daca o sa fie ceva de genul cu e in Grecia eu o sa fiu in prima linie!DOAMNE AJUTA'NE SA NE PUTEM PLATI RATELE LA APARTAMENTE CA SA NU RAMANEM IN STRADA!
  • eu | 07 May 2010 | 10:37
    | 06 May 2010 | 19:10
    nu e posibil ce vor astia sa faca cu noi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1sa-si mai taie ei din salariile alea fabuloase si nerusinate!!!!!!!!!!!!!!!mi-e greata de tara asta si de cei care .....cica ne conduc!vai de noi romani!
  • unu | 07 May 2010 | 10:36
    | 06 May 2010 | 19:03
    Eu unul am votat cu Geoana!
  • silviu | 07 May 2010 | 10:36
    hai sa fim sinceri si seriosi cine lucreaza la stat e boier problema e ca s-au invatat cu banii primiti in anii anteriori si asta e o problema mare si nu prea stiu cum o sa ii dezvete cineva pt ca imediat o sa auzim de greve . deci eu sunt pro dar consider ca pensiile trebuie lasate asa cum sunt nu diminuate ca oricum is amarati pensionarii
  • Relu | 07 May 2010 | 10:36
    | 06 May 2010 | 19:01

    Doar l-ai votat pe Basescu ca sa o duci bine !
  • unu | 07 May 2010 | 10:35
    | 06 May 2010 | 18:45
    Nu am loc de nunca am rata la banca si mama plateste rata din pensie si acuma taie si din pensie!Va jur ca imi vine a plang cand scriu acest coment si nu stiu nce sa mai fac ca nu imi gases de lucru!Sunt varza!
  • miklos | 07 May 2010 | 10:35
    | 06 May 2010 | 18:45
    tara asta se duce mai mult la ripa
  • Emil M. | 07 May 2010 | 10:33
    NU Basescu e de vina pentu stare in care a ajuns aceasta tara! De vina sunt oamenii aia care si-au vandut votul si sau lasat prostiti de populismul ieftin care la aruncat Basescu.

    Parerea mea e ca romanii isi merita soarta, si acesta e doar inceputul si ma mira ca inca mai sunt si in acest moment multi creduli care mananca rahat in cantitati industriale si nici macar nu isi dau seama !

    Nu e problema ca gaseste Basescu inca o manea si va binedispune poporul... "ca doar romanii nu vor muri de foame"

Stiri Somes TV