Cauta RSS Feed Schimba judetul

Sondaj: Sa fie sau nu traseistii deposedati de mandat?

Politica 06 Iulie 2010 - 14:35 - Vizualizari: 1773
Sondaj: Sa fie sau nu traseistii deposedati de mandat?

Social-democratii vin cu o propunere de modificare a statutului parlamentarilor care specifica faptul ca traseistii ar trebui "deposedati" de mandat. Ideea e imbratisata de organizatiile de partid care in cei doi ani scursi de la alegeri au pierdut numerosi parlamentari, insa unii alesi se codesc sa accepte o asemenea initiativa avand in vedere ca ar insemna sa isi taie singuri craca de sub picioare si sa isi inchida portitele de "scapare" dintr-un partid. citynews.ro va provoaca sa faceti comentarii pe marginea acestei idei. Redam mai jos si cateva opinii ale politicienilor legate de ideea de modificare a statutului senatorilor si deputatilor.

_________________________________________

* Consilierului presedintelui PNL, Dan Mihalache, sunt de parere ca aceasta modificare nu este decat o solutie de conjunctura, nicidecum una pe termen lung. Mihalache sustine ca migratia politica este acceptata si pe plan international, fiind des intalnita si in alte parti ale globului, cum ar fi Statele Unite ale Americii. Atata doar ca la romani migratia politica se face pentru bani sau prin santaj. 

 

In principiu e o discutie care se face asupra migratiei politice si poate ca in aceasta etapa a evolutiei sistemului politic romanesc introducerea unei asemenea reglementari ar fi oportuna, tocmai pentru a preveni constituirea unor false majoritati. De principiu insa eu cred ca toate constitutiile mentioneaza nulitatea asupra mandatului imperativ. E o chestiune acceptata in dreptul constitutional si pe plan international si anume ca orice mandat imperativ e nul si parlamentarul e in serviciul poporului si nu al vreunui partid. Poate sa fie o solutie de conjunctura, dar eu cred ca nu poate sa fie o solutie de durata. Poti sa ai situatii limita, in care un om pleaca dintr-un partid ca nu se mai regaseste…Migratia politica nu este o caracteristica specifica numai Romaniei. In Statele Unite ale Americii sa vezi cati senatori schimba o tabara intr-un mandat de 4 ani. La Romania e altceva. Se schimba taberele pe bani, prin santaj, pe absolut orice. Nu trebuie acum sa ne dam noi arhitecti ai constitutionalitatii. In general nulitatea unui mandat imperativ este un lucru care-i acceptat pe plan international”, a declarat, pentru citynews.ro, Dan Mihalache.

_________________________________________

* Senatorul democrat-liberal Gheorghe Mihai Birlea (Maramures) nu ar spune nu unei astfel de initiative chiar daca a fost formulata de catre pesedistul Victor Pontea. El crede insa ca parlamentarul care nu se mai identifica la un moment dat cu o anumita doctrina trebuie totusi sa i se ofere sansa unei noi pozitionari pe esichierul politic autohton.

 

In principiu oarecum in simetrie cu ceea ce se intampla cu alesii locali. Deci, nu as zice nu unei astfel de abordari. Sigur ca in comisia pe care o conduc, cea pentru statutul senatorilor si deputatilor, sunt posibile si astfel de abordari. Dar eu, in principiu, sunt de acord. Am mai avut discutii de acest gen si cu alti parlamentari si unul din argumente, nu foarte rezistent, este acela ca electoratul se schimba. Atunci cand la un moment dat parlamentarul nu se mai identifica cu o anumita filozofie politica a unui partid trebuie sa ii oferim acest drept de a gasi o alta pozitionare, dar, in principiu, personal, sunt de acord. Cu precizarea ca exista si opinii din partea altora. Eu m-am confruntat cu situatii complicate in anul acesta, cand initiative pornite de la noi, de la PD-L, in ceea ce priveste pensiile speciale, au fost primite cu o rezistenta surda si absurda de catre reprezentantii PSDului, PNLului si intr-o perioada chiar si a UDMRului. Desi la televizor veneau si spuneau ca sunt impotriva pensiilor speciale cand era de pus la vot se pronuntau impotriva, asa ca exercitii demagogice pot fi posibile si de acum incolo”, a declarat, pentru citynews.ro, senatorul PDL de Maramures, Gheorghe Mihai Birlea.
_________________________________________

* La randul sau, social-democratul Mircea Ursache, fost presedinte al AVAS si lider interimar al PSD Maramures, sustine ca ar merge si mai departe si ar interzice o noua candidatura pentru acel parlamentar care a tradat partidul pe listele caruia a fost votat initial.

 

“Eu as merge pana acolo incat, neavand nici un fel de initiativa pe tema parlamentara, eu fiind tehnocrat mai mult, astfel de situatii cand un parlamentar migreaza de la un partid la altul, sa fie insotite nu numai de o masura de natura aceasta. Ba chiar as baga o interdictie ca in urmatorul mandat sa mai candideze. Adica lumea trebuie sa inteleaga o data pentru totdeauna ca, venind pe o platforma politica pe care cetatenii te-au votat, schimbarea ei, si uitati-va la noi cum sunt trecerile de la stanga la dreapta complet si invers, inseamna de fapt o pierdere a reprezentarii cetatenilor si a intereselor acestora. Pentru ca aia, daca au votat pentru dreapta si pe urma tu ai trecut la stanga, este clar ca nu il mai reprezinti”, a mentionat Ursache, pentru citynews.ro.

_________________________________________

Vom reveni si cu alte declaratii. Aveti liber la comentarii.

D.H.

foto (c) citynews.ro

Responsabilitatea pentru continutul comentariilor nu apartine redactiei citynews.ro, ci utilizatorilor care le posteaza.
  • maria | 06 Jul 2010 | 17:44
    Absolut asa ar trebui : sa-si piarda mandatul .Nu este normal pentru un om politic , care face parte dintr-un partid politic sa-si schimbe orientarea politica dupa ce a fost votat tocmai pentru ca era reprezentant al unui partid care are la baza niste principii.Ori ce i-ar putea da dreptul sa mai reprezinte o anumita comunitate daca nu insasi o anumita orientare politica? Si asta chiar daca a fost ales sub o forma denumita uninominala.Astfel s-ar crea acea clasa politica responsabila care ar trebui sa dea justificarea in fata celor pe care-i reprezinta.Nu cum se intampla acum.Daca nu le convine isi dau demisia din partid ,raman independenti si trec la putere...
  • alin B | 06 Jul 2010 | 15:50
    poate trebuia sa le ceara pentru a deven parlametari anumie studii si ceva experienta.....
  • aurel | 06 Jul 2010 | 15:32
    Este normal sa-si piarda mandatul pe care oricum nu l-au obtinut dupa merite ci pe galeti, mici, ulei si alte momeli electorale, apoi au uitat de colegiile in care au candidat si de partidul care la propulsat si le-a creat conditii sa fie alesi, iar ei nu lupta pt.infaptuirea doctrinei politice a acestuia si adoptarea programului acestui partid. Deci afara cu ei si sa plateasca si cheltuielile electorale.
  • Tavi | 06 Jul 2010 | 15:27
    Mihalache are dreptate. In toata lumea exista migratie politica. Nu poti sa il condamni pe un om la o anumita orientare politica. Si in viata, omul isi schimba optiunile, dar in politica. Politicienii nostri ar trebui invatati sa nu cedeze la santaj si la mita si sa fie anchetati. Daca ar exista un corp de control pentru politicieni, care sa scoata la iveala coruptia atunci si traseismul s-ar face pe alte criterii si am putea vorbi de normalitate. Parerea mea.
  • Un cititor | 06 Jul 2010 | 15:13
    De acord cu tine. Toti ar trebui rasi din Parlament. Eu nu am auzit de niciunul care sa fi facut ceva remarcabil in cei doi ani de mandat, dar de luat banii de la stat tot ii iau. Si stau in hoteluri de lux prin capitala si mananca la restaurante de lux. De aia au fost alesi. Vor lua si pensii de lux. Si toata viata lor va fi un lux. Traseismul e problema politicienilor. Problema noastra e ca aia care au fost alesi nu isi fac treaba. Eu zic ca in statutul parlamentarului ar trebui sa se scrie ca aia care nu au activitate si rezultate nu au dreptul sa candideze.
  • justu | 06 Jul 2010 | 14:45
    sa-i deposedeze pe toti de mandat ca sint o apa si un pamant.